چند درصد از ایرانیان به اینترنت و موبایل دسترسی دارند

چند درصد از ایرانیان به اینترنت و موبایل دسترسی دارند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، مرکز آمار ایران اطلاعات و اینفوگرافی در خصوص وضعیت و تعداد افراد و خانواده‌های برخوردار از اینترنت و تلفن همراه را تا پایان سال 1396 منتشر کرده است، که با توجه به این اطلاعات تا پایان سال 1396 از حدود 24 میلیون خانوار ایرانی بیش از شش میلیون خانوار در محل سکونت خود به اینترنت دسترسی نداشتند!!

گزارش ارائه شده توسط مرکز آمار کشور در واقع نحوه و تعداد خانواده‌های ایرانی که از اینترنت، موبایل و رایانه استفاده می‌کنند را منتشر کرده است. 

چند درصد از ایرانیان به اینترنت و موبایل دسترسی دارند؟

در ادامه می‌خواهیم درصد و تعداد کاربران هر یک از این تکنولوژی‌ها را به تفکیک از هم برایتان شرح دهیم.

چند درصد از ایرانیان به تلفن همراه دسترسی دارند؟

95.6 درصد جمعیت ایران به تلفن همراه دسترسی دارد اما درصد استفاده از این وسیله، 80.7 درصد است، که از این تعداد حدود 47 درصد استفاده‌کنندگان تلفن همراه در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند و 20 درصد نیز، کمتر از 15 سال دارند.

گفتنی است فقط 22 درصد از جمعیت روستایی کشور از تلفن همراه استفاده می‌کند، همچنین استان‌های سمنان (85.1)، تهران (84.7) و کرمان (84.6) به ترتیب بیشترین میزان استفاده از تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند.

چند درصد از ایرانیان به اینترنت دسترسی دارند؟

از 72.8 درصد کل ایرانیان که به اینترنت دسترسی دارند تنها 64 درصد از آنها کاربر اینترنت هستند. که حدود 53 درصد از گروه سنی 25 تا 49 سال، 13.4 درصد کمتر از 15 سال و 12.5 درصد بالای 49 سال کاربران اینترنت هستند.

در کل 77.9 درصد از افرادی که در شهر زندگی می کنند و 57 درصد از افرادی که در روستا زندگی میکنند از کاربران اینترنت می باشند، که مردان مناطق شهرنشین (81.9 درصد) و زنان روستایی (18.1 درصد) به ترتیب بیشترین و کمترین میزان استفاده از اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است بیشترین درصد استفاده از اینترنت به تفکیک استان‌ها به تهران (76)، سمنان (72.7) و قم (70.9) می‌باشند.

چند درصد از ایرانیان به رایانه دسترسی دارند؟

حدود 70 درصد از جمعیت کشور به رایانه دسترسی دارد که 87 درصد از این کاربران در حد متوسط با رایانه آشنایی دارند.

از طرفی 81 درصد کاربران کامپیوتر در شهرها زندگی می کنند و استان‌ّ‌های کرمان (61.9)، یزد (61.7) و خوزستان (57.1) بهترتیب بیشترین کاربران رایانه را دارند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید