سواستفاده از قانون رجیستری در مرزهای کشور

سواستفاده از قانون رجیستری در مرزهای کشور

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با آن که بیش از  2 سال از آغاز اجرای طرح رجیستری می‌گذرد و تصمیمات زیادی برای جلوگیری از سواستفاده و قاچاق تلفن همراه گرفته شده است، اما همچنان افراد سودجویی وجود دارند که از فرصت‌های موجود برای قاچالق و رجیستر غیرقانونی گوشی‌های وارداتی استفاده می‌کنند.

سواستفاده از قانون رجیستری در مرزهای کشور

بعد از آغاز اجرای طرح رجیستری، برای مدت کوتاهی گوشی قاچاق وارد کشور نشد چون به طور عملی ورود گوشی توسط مسافر ممنوع  اعلام شد اما از ابتدای سال 97 با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز، قیمت گوشی‌های موبایل نیز افزایش پیدا کرد و قدرت خرید مصرف‌کنندگان نهایی کاهش یافت، به دنبال آن انتقادها درباره ممنوعیت ورود گوشی مسافری نیز اوج گرفت که در این شرایط دوباره اجازه ورود گوشی با کد ملی داده شد!  قاچاقچیانی هم  که به دنبال فرصت بودند توانستند با یافتن اشکالات و روزنه های طرح رجیستری  بار دیگر بازار را در اختیار بگیرند و با استفاده از کد ملی دیگران گوشی های قاچاق را در سامانه ثبت و رجیستر کنند. 

در خرداد 98 آخرین تیر خلاص برای جلوگیری از قاچاق موبایل شلیک شد و سامانه گمرک به ناجا متصل شد، بنابراین مسوولین تصور می کردند از این پس تنها مسافران واقعی می‌توانند گوشی مسافری وارد کنند،  اما این بار  نیز طرح رجیستری شکست خورد و طبق معمول سودجویان روشی‌های دیگری همچون خرید و فروش گذرنامه و ورود اتوبوسی تلفن همراه به مرز را کشف کردند. در ادامه می‌خواهیم برخی از این روش‌ها را برایتان توضیح دهیم.

ورود اتوبوسی تلفن همراه به مرز کشور

طبق گفته برخی شهروندان در برخی نقاط مرزی همچون جلفا که مرز ترکیه است، سودجویان با پرداخت عوارض خروج چندین نفر آنان را سوار اتوبوس کرده و از مرز خارج میکنند، و پس از بازگشت آن‌ها به داخل کشور، با استفاده از تصویر گذرنامه و کارت ملی آنان، یک دستگاه گوشی را رجیستری می‌کنند و بابت این کار مبلغی به صاحب گذرنامه پرداخت می‌کنند.

به این اتوبوس‌ها در مرز اتوبوس رجیستری گفته می‌شود.

سواستفاده برخی آژانس‌های مسافرتی از مسافرین خارج از کشور

آژانس‌های مسافرتی به کسانی که می‌خواهند به خارج از کشور مسافرت کنند در ازای خرید امتیاز رجیستری گوشی مسافری هزینه سفر آن ها را کمتر می‌کنند. برای مثال فرض کنید 3 میلیون نفر به کشور عراق سفر کنند که از این بین برخی پیشنهاد آژانس‌ها را می‌پذیرند، بنابراین سودجویان به راحتی با استفاده از مدارک شناسایی و گذرنامه آنها می‌تواند گوشی‌های مسافری قاچاق وارد کشور کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید