رومینگ ملی مکالمه میان اپراتورهای کشور فعال شد

رومینگ ملی مکالمه میان اپراتورهای کشور فعال شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از روز پنج شنبه همزمان با تاریخ 22 آذر ماه 97 رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه در سراسر کشور اجرایی شد.

پیش از این همراه اول در 7000 منطقه پوشش رومینگ داشته است، ایرانسل نیز به صورت متقابل در 6800 منطقه رومینگ فعال داشته است، اما حال پس از اجرای رومینگ ملی همراه اول در 6800 منطقه ایرانسل نیز رومینگ دارد، ایرانسل نیز علاوه بر 6800 منطقه خود از این پس در 7000 منطقه همراه اول نیز خدمات رومینگ دارد.

رومینگ ملی مکالمه میان اپراتورهای کشور فعال شد

وزیر ارتباطات در توضیحی دیگر اضافه کرد: رومینگ ملی قبلا مصوب شده بود و به صورت فراگیر تنها بین همراه اول و رایتل برقرار شده بود، اما اکنون بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به صورت فراگیر به اجرا در خواهد آمد.

از دیگر مسائل مهم که آذری در توئیتر خود به آن اشاره کرده بود در خصوص راه اندازی رومینگ دیتا بوده است، وی گفت:  امروز رومینگ تماس برقرار شد و تا 45 روز آینده رومینگ دیتا نیز برقرار خواهد شد.

رومینگ ملی چیست؟

مطمئنا تا به حال کلمه رومینگ ملی را شنیده اید، اما بسیاری از کاربران تعربف دقیقی از رومینگ ملی نمی‌دانند.

رومینگ ملی عبارت است از استفاده مشترکان یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش. به زبان ساده‌تر وقتی شما دارای یک سیم کارت رایتل هستید و در منطقه‌ای هستید که رایتل آنتن ندارد می‌توانید به صورت مهمان از آنتن اپراتورهای غالب ( همراه اول و ایرانسل ) استفاده کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید