استعلام آخرین مالک سیم کارت یک گوشی در وب‌سایت همتا امکان‌پذیر شد

استعلام آخرین مالک سیم کارت یک گوشی در وب‌سایت همتا امکان‌پذیر شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امکان استعلام آخرین مالک سیم کارت یک گوشی در وب‌سایت همتا امکان پذیر شده است.

همان طور که می‌دانید در مراحل رجیستر کردن یک گوشی پس از فعال‌سازی، تلفن همراه فقط بر روی سیم ‌کارت فعال شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتی که دارنده گوشی یا تبلت بخواهد از سیم‌ کارت دیگری استفاده کند باید فرآیند انتقال را انجام دهد. در غیر این صورت تلفن همراه بر روی سیم‌ کارت جدید فقط به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

ممکن است شما پس از خرید یک گوشی برای انتقال آن به سیم کارت خود دچار مشکل شوید و نتوانید مالک اولیه آن تلفن همراه را پیدا کنید. به همین منظور وب سایت همتا شرایطی را ایجاد کرده است که شما پس از ورود به کارتابل خود، با ورود به بخش "وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)" و وارد کردن شناسه IMEI تلفن همراه مذکور، شماره سیم‌ کارت آخرین مالک تلفن همراه را بیابید. پس از آن می توانید برای انتقال مالکیت گوشی با شخص مورد نظر تماس بگیرید.

استعلام آخرین مالک سیم کارت یک گوشی در وب‌سایت همتا امکان‌پذیر شد

شایان ذکر است اگر شناسه IMEI مذکور در کارتابل هیچ سیم‌ کارتی نباشد (تحت مالکیت هیچ سیم ‌کارتی نباشد) در این بخش قابل نمایش است، اما اگر این شناسه قبلا از طریق افزودن دستگاه وارد کارتابل شخص دیگری شده باشد، در این قسمت به هیچ عنوان قابل نمایش نیست.

روش انتقال مالکیت گوشی‌های رجیستر شده

  1. کد #7777* را در گوشی شماره‌گیری کنید.
  2. شماره مربوط به گزینه "انتقال مالکیت" را وارد کرده و گزینه ارسال یا Send را لمس کنید.
  3. در این مرحله لیستی از کدهای IMEI گوشی‌هایی نمایان می‌شود که تحت مالکیت سیم کارت شما هستند. بنابراین باید عدد کنار کد IMEI گوشی را وارد کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید.
  4. حالا باید شماره تلفن خریدار گوشی را وارد کنید تا انتقال مالکیت از سیم کارت شما به سیم کارت خریدار انجام شود.
  5.  در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا انجام پروسه انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا را تایید کنید. بدین منظور کد IMEI گوشی و شماره سیم کارتی که قرار است مالکیت به آن انتقال داده شود نمایش داده خواهد شد و از شما خواسته می‌شود برای تایید این پروسه یک عدد مثل 1 را وارد و ارسال کنید.
  6.  پس از تایید اطلاعات وارد شده و ارسال عدد مربوط به تایید آنها، پیامی ارسال می‌شود که تایید کننده انتقال موفق مالکیت گوشی است. در این شرایط از طریق سامانه همتا یک پیامک برای شماره تلفن خریدار (شماره تماسی که برای انتقال مالکیت گوشی وارد کرده بودید) ارسال می‌شود. این پیامک حاوی یک کد فعال‌سازی است که خریدار باید از آن به منظور فعال کردن گوشی خود استفاده کند.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید