معرفی هشت آنتی ویروس برتر دنیا

معرفی هشت آنتی ویروس برتر دنیا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، ویروس رایانه‌ای یک نوع بدافزار است که راه‌های گوناگونی برای ورود به رایانه دارد و در سیستم‌ها اختلال ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه بیشتر از 46 درصد مردم اطلاعات شخصی خود را در کامپیوتر یا لب‌تاپ  شخصی خود ذخیره سازی می‌کنند. این امر موجب شده تا کاربران دنبال بهترین راه و ترفند برای دزدیده نشدن یا خراب نشدن اطلاعات خودشان انجام دهند.

آنتی‌ویروس‌ نرم‌افزاری است که وظیفه جلوگیری و پاکسازی ویروس‌ها و محافظت از کامپیوترها را بر عهده دارد. در این مقاله، قصد داریم هشت آنتی‌ویروس برتر جهان را معرفی کرده و مزایا و معایب آن ها را به نمایش بگذاریم.

ویروس و آنتی ویروس


BitDefender

در سال 1998 میلادی فردی به نام Florin Talpes و همسرش Mariuca Talpes با نام گروه نرم‌افزاری سافت وین در کشور رومانی شروع به عرضه آنتی ویروس avx (اسم قدیمی بیت‌دیفندر)  کردند. در آن زمان این آنتی ویروس اولین برنامه ای بود که با مرورگرهای اینترنتی همخوانی داشت و تمام فایل‌هایی که رد و بدل می‌شد را بررسی می‌کرد. از سال 2001 نام این شرکت به بیت‌ دیفندر تغییر پیدا کرد. این شرکت ابزارهایی برای امنیت سرورها و شبکه‌های کامپیوتری و کاربران تجاری ارائه می‌د‌هد. شایان ذکر است این نرم‌افزار در حال حاظر حدود 45 میلیون کاربر در جهان دارد.

مزایا: به‌روزرسانی خودکار و ساده، سازگار با شبکه، مبارزه قوی با Trojan و Worm، غیرفعال کردن سریع برنامه و تنظیمات دلخواه برای Scan.
معایب: کاهش سرعت سیستم به دلیل امکانات اضافی در حال اجرا نسبت به سایر آنتی ویروس‌ها و حجم بالا و عدم ذخیره فایل به‌روزرسانی (Update) برای انتقال به سیتسم‌های دیگر و یا برای استفاده در دفعات بعدی.


Trust Port

ارائه راه‌حل های امنیتی تراست پورت در سال 1991 در قالب شرکت AEC شروع شد. در ابتدا نرم‌افزارهای Trust Port، مخصوص تامین نیازهای امنیتی شرکت‌ها طراحی شده بود. محصولات امنیتی Trust Port از سال 2000 شروع به کسب جوایز مختلف کرد و به‌طور منظم در آزمون سایت‌های معروف شرکت کرده و از مقایسه‌های همچون
 AV- Comparatives و Virus Bulletin در رده‌های بالا قرار گرفت. این شرکت در حال حاضر دارای نمایندگی در 70 کشور است.

مزایا: نسخه قابل نصب بر روی USB Flash Disk، عدم کاهش سرعت سیستم، کنترل ایمیل‌های دریافتی و وب‌سایت های مرور شده، مبارزه قوی با Trojan ،Wor ،Malware و  Hacking و توانایی ذخیره کردن فایل های به‌روزرسانی (Update).
معایب: مبارزه شدید کرک (Crack) و پچ (Patch) نرم‌افزارها و عدم کنترل شبکه.


Avast

این آنتی ویروس معروف است به خوش دست بودن، زیرا محیط بسیار راحت و ظاهر زیبایی دارد. این برنامه اولین بار در سال 1988 پا به عرصه امنیت رایانه‌ای گذاشت. چهار سال بعد شرکت Alwil Software بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اوست تحت پوشش این شرکت قرار گرفت. Avast از اولین آنتی‌ ویروس‌هایی است که از فناوری حفاظت همزمان (On-Access) در محصولاتش استفاده می‌کرد. این آنتی ویروس دارای دو نسخه رایگان و تجاری است که می‌توان با دریافت نسخه رایگان بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کرد.

مزایا: بررسی وب‌سایت‌هایی که باز می‌کنید، مبارزه قوی با Trojan ،Worm و Malware عمر نسبتا طولانی در فعالسازی (Activation) و حذف آسان برنامه.
معایب: ارائه زود به زود ورژن جدید،ناسازگار با Crack بعضی نرم‌افزارها و عدم اعتمادسازی.


Avira

آنتی ویروس Avira Premium Security Suite  یکی از محصولات کمپانی Avira GmbH می‌باشد که H+BEDV Datentechnik Gmbh نخستین نام آن به هنگام پیدایش بود. موتور آن با نام Luke Filewalker در سال 1988 در کشور آلمان آغاز به کار کرد و اولین محصول آنتی‌ ویروس خود یعنی H+BEDV را روانه بازار کرد. بعدا در سال 2001 با معرفی آنتی‌ویروس Avira Antivir نام قبلی را کنار گذاشت و با معرفی آنتی‌ ویروس فوق‌العاده سریعش و قدرتمند باعث شگفتی اغلب کارشناسان امنیتی شد. طلوع آن سال 2007 و 2009 بود که جزو 100 محصول برتر رایانه‌ای توسط مجله PC World معرفی گردید. جالب است بدانید که این شرکت بیش از 100 میلیون کاربر و 300 پرسنل در سراسر جهان دارد.

مزایا: ایجاد تنظیمات دلخواه بر scan، مبارزه قوی با Trojan ،Malware ،Spyware و Worm و دریافت جداگانه فایل‌های به‌روزرسانی (Update) و نصب ساده آن‌ها.
معایب: از بین بردن کرک (Crack) و پچ (Patch) بسیاری از نرم افزار ها.


AVG

شرکت AVG که در گذشته با نام گری سافت (GriSoft) شناخته می‌شد که یک شرکت نرم‌افزاری چند ملیتی و از با سابقه‌ترین شرکت‌های عرضه‌کننده آنتی ویروس می‌باشد که در سال 1991 توسط بنیان‌گذاران جان گیرتزبچ Jan Gritzbac متخصص نرم‌افزارهای امنیتی و Tomas Hofer تاسیس شده است.

مزایا: مبارزه قوی با Trojan، Malware و  Worm و عمر بسیار طولانی در فعالسازی (Activation)، توانایی غیرفعال کردن، سازگاری با شبکه و حذف آسان و ساده نرم‌افزار.
معایب: عدم ذخیره به‌روزرسانی Update برای استفاده در سیستم‌های دیگر و آفلاین و حجم نسبتا زیاد نرم افزار.


McAfee

آنتی ویروس McAfee اولین و پدر تمامی آنتی ویروس ها است. این شرکت در سال 1978 توسط جان مک‌آفی در کشور آمریکا تاسیس شد. در سال 1997 از ادغام دو شرکت Network General و McAfee Associates شرکت جدیدی به نام Network Associates شکل گرفت. مک‌آفی یه برنامه بسیار عصبانی، که تا اطلاع پیدا کند فایلی مشکل دارد از ریشه (یعنی خود فایل و آن برنامه‌ای که آلوده شده) را نابود می‌کند. این شرکت در زمینه‌های تخصصی‌تر همچنان یک غول نرم‌افزاری محسوب می‌شود و بزرگترین بانک اطلاعات ویروسی را در خود جای داده است.

مزایا: کنترل و مرور وب‌سایت‌های مرور شده و ایمیل‌های دریافت شده، مبارزه قوی با Trojan ،Worm و Malware، عدم کاهش سرعت سیستم، به‌روزرسانی خودکار، حذف خودکار و ساده برنامه، تنظیمات دلخواه برای اسکن و غیرفعال‌سازی آسان برنامه.
معایب: عدم ذخیره Update برای استفاده در سیتسم های دیگر و افلاین و مبارزه شدید کرک (Crack) و پچ (Patch) نرم‌افزار‌ها.



KasperSky

این شرکت در سال 1997 توسط یوجین (Eugene) و ناتالیا کاسپرسکی (Kaspersky Natalia) در کشور روسیه تاسیس گردید و از سال 2003 به شهرت رسید. این آنتی‌ویروس یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارها به حساب می‌آید که از سال‌ها قبل تاکنون توانسته قدرت مانور خود را در حد استاندارد نگه دارد. kasperSky بهترین پیشنهاد برای لپ تاب و تبلت به شمار می‌آید چرا که به دلیل داشتن حجم کم، برای رایانه‌های پرتابل مناسب‌تر است. کاسپراسکای قابلیت نصب روی سیستم های آلوده بدون دخالت کاربر و پردازش Self Defense بهینه‌سازی شده را نیز داراست. محصولات این شرکت توسط بسیاری از سازمان‌های تست ابزارهای امنیتی بررسی شده‌اند و از تمامی امتحانات سربلند بیرون آمده‌اند. یکی از خصوصیات بسیار مهم کاسپراسکای این است که همیشه در حال اسکن سیستم است. جالب است بدانید که شعار کاسپراسکای سبز برای شما، قرمز برای تهدیدات (Green for you Red for threat) است.

مزایا: جستجو و حذف کردن خودکار Trojan، سازگاری کامل با شبکه، ویروس‌یابی خودکار پس از نصب سخت‌افزاری هارد جانبی، استفاده از KEY برای قانونی کردن برنامه با ماندگاری نسبتا مناسب و قابلیت غیرفعال کردن برنامه.
معایب: سرعت پایین در Scan ، حجم بسیار بالا آپدیت‌ها، عدم توانایی ذخیره فایل به‌روزرسانی Update و تاخیر در اجرای برنامه‌ها به دلیل اسکن کردن برنامه‌ها.


(E-S-E-T (Nod32

این شرکت در سال 1992 در نتیجه ادغام دو شرکت به وجود آمد. محصول معروف و قدرتمند این شرکت یعنی آنتی‌ ویروس ESET  با کسب جوایز مختلف و متعدد تحسین همگان را به خود جلب کرده است. باتوجه به علمکرد بسیار خوب این آنتی‌ ویروس در سال‌های اخیر و کسب جوایز و گواهینامه‌های متعدد از سازمان ویروسAv-Comparatives می‌توان ESET را بهترین آنتی‌ ویروس در سیستم پیشگیرانه (که کاربرد اصلی آن مقابله با تهدیدات ناشناخته است) معرفی کرد. در پنجم نوامبر سال 2007 محصول جدید این شرکت بانام ESET Smart Security نیز که به غیر از آنتی‌ ویروس و ضد جاسوس‌افزار، فایروال و ضد اسپم هم دارد ، به بازار ارائه شد.

 به گفته‌ برخی از کارشناسان، ESET برترین نرم افزار امنیتی دنیا محسوب می‌شود چرا که حجم بسیار کمی داشته و با حداقل سخت‌افزار کنار می‌آید. به‌روزرسانی بی دردسری دارد و قطعا با یک بار اسکن، رایانه شما را در برابر همه اطلاعاتتان از خطر پاکسازی می‌کند. در یک جمله می‌توان گفت: NOD32 یک آچار فرانسه برای رایانه شماست.

مزایا: اشغال حافظه کمی از CPU، به‌روز رسانی اتوماتیک و ساده، نصب آسان و ساده برنامه، عدم ایجاد مزاحمت در هنگام اجرای برنامه‌ها، قابلیت ذخیره فایل‌های به‌روزرسانی Update شده این نرم‌افزار برای استفاده در دفعات بعدی و یا در کامپیوترهای دیگر، سازگار با شبکه و حذف ساده برنامه. 
معایب: داشتن قدرت کم برای حذف و شناخت Trojan، پاک کردن فایل‌های ویروسی بدون اجازه کاربر و عمر کوتاه یوزرنیم و پسوردهای موجود جهت بروزرسانی.

البته ویروس‌ها انواع مختلفی دارند که شناخت آن‌ها از یکدیگر بسیار پیچیده است، اما شرکت‌های سازنده انواع آنتی ویروس‌ها در تلاش هستند تا با شناخت ویروس جدید نرم‌افزارهایی را برای مبارزه با آن طراحی نمایند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید