خدمات پرداخت الکترونیکی بر بستر موبایل توسط همراه اول به زودی راه اندازی می شود

خدمات پرداخت الکترونیکی بر بستر موبایل توسط همراه اول به زودی راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، اپراتور اول کشور برای ارائه هرچه بیشتر و بهتر امکانات به مشترکین خود ، طی توافقاتی که با شرکت خدمات انفورماتیک انجام داده قرار است به زودی خدمات بانکداری همراه را عرضه نماید. با توافق صورت گرفته در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵ بین شرکت همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک بزودی ارائه خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک بر بستر موبایل امکانپذیر می گردد.

NFC همراه اول
گفتنی است به منظور عرضه خدمات و راهکارهای جدید و ایمن بانکداری الکترونیک و صنعت پرداخت مبنی بر دستگاه های قابل حمل و فناوری تلفن همراه ، با حضور مدیر عاملان همراه اول و خدمات انفورماتیک ، معاون وزیر ارتباطات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی ، تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک به امضاء رسید.

بنا بر پایه های این تفاهم نامه شرکت همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در عرضه خدمات ارتباطی ، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی ، زیرساختی برای عرضه خدمات به همه مرکزهای ریشه کشور و سایر اپراتورها ایجاد خواهند نمود و سرویس های پایه خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک همراه را در اختیار نهادهای دولتی ، مؤسسات مالی و بانکی جهت عرضه به مشترکین خود ، خواهند گذاشت. شایان ذکر است قبل از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر این موضوع که در مورد خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک با بانک مرکزی وارد مذاکره شده ایم ، ابراز امیدواری کرده بود تا دو ماه آینده کاربران ایرانی بتوانند به واسطه طرح پول الکترونیکی ، از تلفن همراه خود به عنوان یک کارت بانکی استفاده نمایند.

باید بدانید که با عرضه این خدمات ، مشترکان تلفن همراه خدماتی نظیر امضاء امن دیجیتال ، کیف پول الکترونیکی برای مبادلات خرد ، بستر تبادلات سریع مبنی بر فناوری NFC و کارت های بانکی شبیه سازی شده را بر روی سیم کارت های خود خواهند داشت که این خدمات به غیر از آسان شدن کارها ، امنیت تبادلات دیجیتال کشور را هم تضمین می نماید. البته قرار است طبق این تفاهم نامه اولین سرویس در آذرماه ۱۳۹۵ و همزمان با نمایشگاه الکامپ معرفی و رونمایی شود و از ابتدای دی ماه ۱۳۹۵ تمامی مشترکان همراه اول بتوانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی ، سرویس های مذکور را فعال نمایند.

گفتنی است طبق تفاهم انجام شده سرویس امضاء امن همراه ، فضای  رمزینه بر روی سیم کارت برای ذخیره داده های عام ، فضای رمزینه بر روی سیم کارت برای مجازی سازی کارت بانکی ، سرویس کیف پول الکترونیکی همراه بر روی سیم کارت و زیرساخت تبادلات مالی مبتنی بر NFC بزودی قابل ارائه خواهد بود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید