فیلترنیگ هوشمند تلگرام در ایران اجرا می شود

فیلترنیگ هوشمند تلگرام در ایران اجرا می شود

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در چند روز گذشته شبکه پیام رسان تلگرام با اختلالاتی همراه بود به طوری که ، عده ای از کاربران تلگرام در زمان فرستادن بعضی از پیام ها خطایی دریافت کردند که در آن گفته شده بود که اجازه فرستادن این پیام را ندارند و با محدودیت های داخلی کشور بعضی از پیام ها برای دیگران فرستاده نمی شود ، از این رو احتمال می رود که فیلترینگ هوشمند در ایران آغاز شده است.

فیلترینگ هوشمند تلگرام

ممکن است فیلترینگ تلگرام به این صورت باشد که کاربران برای فرستادن بعضی از پیام‌ها که به نظر می رسد در آنها از لغات یا عبارت های مناسبی استفاده نشده که شامل فیلترینگ می شود با محدودیت مواجه شده و نمی توانند پیام های دارای این کلمات را برای افراد دیگر ارسال نمایند و یا در گروه‌ها به اشتراک بگذارند.

 همچنین به شخص فرستنده و شخص گیرنده به جای پیام اصلی ، پیام دیگری با این مضمون و البته به زبان انگلیسی فرستاده می‌شود : «sorry, this bot is unavailable in your country due to local restrictions» و به مخاطبان اطلاع می دهد که با محدودیت های جدیدی مواجه شده اند.

کاریکاتور تلگرام

در خبرهای گذشته مبنی بر فیلترینگ تلگرام ، صحبت مسئولان همواره این بوده که این شبکه پیام رسان فیلتر نخواهد شد ، اما در حال حاضر به نظر می رسد اتفاقات دیگری افتاده است و برنامه تلگرام نسبت به نام ها و اسامی مسئولین و عبارت ها و واژگانی که عموما در ایران شامل خط قرمزها می باشد اگر در متنی وجود داشته باشد ، با تنظیماتی که در تلگرام به وجود آمده ، امکان منتشر شدن پیدا نمی‌کند.

گفتنی است قبل از این هنگامی که هنوز شبکه های اجتماعی به این صورت گسترش پیدا نکرده بودند هم مخابرات ایران محدودیت های لغاتی برای فرستادن پیام ‌ها ایجاد کرده بود. به طور مثال برای ارتباط با شبکه اینستاگرام هم از فیلترینگ هوشمند استفاده شده بود ، یعنی اپلیکیشن اینستاگرام را کاملا فیلتر نکرده بودند و کاربران می توانستند از آن استفاده نمایند ولی قسمتی از محتوای صفحه های این نرم افزار از دسترسی ایرانیان خارج شد ، اما باید منتظر ماند و دید که فیلترینگ برنامه پر کاربرد و پر مخاطب تلگرام  در آینده چه می شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید