حفاظت از محیط زیست با پرداخت های  الکترونیکی

حفاظت از محیط زیست با پرداخت های الکترونیکی

وب سایت رند از تمام دارندگان سیم کارت های دائمی و اعتباری درخواست می کند که از روش های الکترونیکی جهت تهیه شارژ و پرداخت قبوض استفاده نمایند.

دارندگان سیم کارت های دائمی همراه اول به یکی از چهار روش زیر می توانند دریافت قبوض کاغذی خود را لغو کرده و جزء حامیان محیط زیست باشند :

  • شماره گیری کد #۱۱۴*۱۱۱* (ستاره صدویازده ستاره صدوچهارده مربع)  و انتخاب گزینه ۱ جهت عدم چاپ قبض
  • ارسال عدد ۱۱۴ به سامانه پیامکی ۱۱۱ و بعد از آن ارسال ۱۱۴۱ جهت عدم چاپ قبض
  • ارتباط با سامانه سخنگوی همراه اول به شماره ۹۹۹۰ و انتخاب شماره
  • ارسال کلمه P1 به سامانه پیامکی ۹۹۰۰۰۹

دارندگان سیم کارت های اعتباری تمام اپراتورها نیز با خرید شارژهای الکترونیکی کمک بزرگی به کاهش مصرف بیش از حد کاغذ می نمایند.

فیلم مبارزه با مصرف بی رویه کاغذ ، تهیه شده توسط وب سایت رند :

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
نظرات
امیر صادقی

(سه) همراه اول امکان پرداخت قبض تلفن دائمی از طریق 9990 و نیز پیامک را ایجاد کرده است، اما این امکان برای خطوط دائمی ایرانسل هرچند وجود دارد اما با مقداری پیچیدگی و دشواری همراه است. مثلا شماره تلفنی برای اعلام بدهی خط دائمی ایرانسل یا رایتل وجود ندارد.

امیر صادقی

اقداماتی که اپراتورها بعضا در جهت حذف عملیات کاغذی و الکترونیکی شدن امور انجام داده اند جای تقدیر دارد. البته متاسفانه کاستی هایی نیز وجود دارد که به چند مورد اشاره میشود: (یک) اپراتورهای همراه اول و ایرانسل امکان شارژ تلفنی از طرق مختلف از جمله شماره 8734 را فراهم کرده اند اما برای شارژ رایتل هیچگونه شماره تلفنی وجود ندارد. (دو) ایرانسل امکان بستانکار کردن خط دائمی را به هر مبلغ دلخواه فراهم ساخته اما این امکان برای خطوط دائمی همراه اول فقط به مبالغ 50 هزار تومان به بالا وجود دارد.

قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید