2 روش برای استعلام سیم کارت‌های به نام‎

2 روش برای استعلام سیم کارت‌های به نام‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، ممکن است جزو افرادی باشید که تعداد سیم کارت‌هایی که به نامتان باشد زیاد و دیگر نمی‌دانید چند سیم کارت به نام شما وجود دارد و آمارش از دستتان خارج شده باشد و یا می‌خواهید بدانید که شماره هر کدام از آن‌ها چیست. استعلام تعداد سیم کارت جزو موضوعاتی به شمار می‌آید که بسیار مهم است زیرا هرگونه جرمی با آن سیم کارت انجام شود به عهده صاحب خط خواهد بود. اگر در گذشته تعداد سیم کارت‌های زیادی را به دلیل ارزان‌تر بودن آن‌ها خریداری کرده‌اید و به نام خودتان زدید و آن‌ها را بدون استفاده رها کرده‌اید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

ساده‌ترین روش برای استعلام سیم کارت‌های به نام ارسال کد ملی به سامانه 3000150 (سه هزار صد و پنجاه) است. بعد از این که کد ملی خود را به این شماره ارسال کردید پیامکی به شما ارسال می‌شود که تعداد سیم کارت‌های به نام شما را نمایش می‌دهد اما فقط تنها تعداد سیم کارت‌های شما را نشان می‌دهد نه شماراه آن‌ها را.

برای مشاهده شماره هر کدام از خطوط لازم است برنامه مخصوص آن اپراتور را نصب کنید. این سامانه بسیار امن است و اطلاعات آن کاملا درست و دقیق می‌باشد اما هر کدام از اپراتورها نیز برای خود روش‌هایی را مشخص کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تعداد شماره‌های به نام زده شده را بررسی نمایید. در نظر داشته باشید که این سامانه کلیه خطوط به نام شده را اعم از سیم کارت همراه اول، ایرانسل، رایتل و… را به شما پیامک می‌کند.

استعلام سیم کارت از طریق کدهای دستوری:

شما می‌توانید از کددستوری #130*10* (ستاره ده ستاره صد و سی مربع) برای استعلام تعداد سیم کارت‌های به نام همراه اولی خود استفاده کنید اما به این موضوع توجه داشته باشید که متاسفانه در حال حاضر این سامانه غیر فعال است. برای استعلام تعداد سیم کارت‌های به نام ایرانسلی خود لازم است کددستوری #80* (ستاره هشتاد مربع) را شماره گیری کنید؛ لازم به ذکر است در حال حاضر این سامانه پاسخ درستی به شما نمی‌دهد.

همچنین برای استعلام تعداد سیم کارت‌های به نام رایتلی با شماره گیری کد دستوری شماره‌ گیری کددستوری #211* (ستاره دویست و یازده مربع) فقط به شما اطلاعات مربوط به اپراتور مورد نظر را می‌دهد. پس از شماره گیری یک پیامک حاوی تعداد سیم کارت‌های به نام برای شما ارسال می‌شود و اگر سیم‌کارت غیر قابل استفاده دارید می‌توانید از این روش آن را غیرفعال کنید.

به این نکته توجه کنید که استعلام خط، هر 10 روز یک بار امکان‌ پذیر است و زودتر از آن نمی‌تواند استعلام بگیرید. در استعلام خطوط به نام فقط و فقط تعداد سیم‌کارت‌ها نمایش داده می‌شود و شماره سیم‌کارت‌ها مخفی باقی می‌ماند.

استعلام سیم کارت از طریق اپلیکیشن اپراتورها:

اپراتورها برای مشترکین خود برنامه‌ هایی را ارائه کرده‌اند تا کاربران بتوانند از طریق این اپلیکیشن‌ها به برخی از خدمات آن‌ها دسترسی پیدا کنند. یکی از این خدمات استعلام سیم کارت‌های به نام است.

- اپراتور همراه اول:

به عنوان مثال برای استفاده از اپلیکیشن همراه من جهت گرفتن استعلام تعداد سیم کارت‌های به نام لازم است ابتدا وارد اپلیکیشن شوید. سپس از قسمت بالا >> وسط صفحه می‌توانید شماره همراه به نام خود را ببینید و با انتخاب فلش رو به پایین میتوانید دیگر شماره‌های متعلق به خود را مشاهده کنید.

- اپراتور ایرانسل:

برای استفاده ار اپلیکیشن ایرانسل جهت گرفتن استعلام تعداد سیم کارت‌های به نام لازم است ابتدا وارد این اپلیکیشن شوید. سپس از طریق منو خدمات >> مدیریت سیم کارت می‌توانید اطلاعات سیم کارت‌های ثبت شده را مشاهده کنید.

همچنین برای استعلام سیم‌کارت‌های به نام خود می‌توانید به سامانه mobilecount. cra. ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه و نام پدر خود از تعداد خطوط به نام خود اطلاع پیدا کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید