گزارشی از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ

گزارشی از بیست و سومین نمایشگاه الکامپ

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت آی‌تی در کشور، با بیش از هشتصد شرکت کننده از ایران و بیست شرکت کننده خارجی از تاریخ 30‌تیر الی 2‌مرداد 1396 در نمایشگاه بین‌المللی تهران به کار خود پایان داد.

در نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک اشخاصی همچون ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی مجازی، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از آخرین دستاوردهای این حوزه بازدید کردند.

بیست و سومین نمایشگاه الکامپ

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های نمایشگاه الکامپ 1396، سالن الکام‌استارز بود که با 450‌ کسب و کار نوپا در این مکان حضور داشتند. در این سالن استارت‌آپ‌ها به معرفی ایده‌های جدید و محصولات خود به مردم پرداختند. شرکت‌های همراه اول و ایرانسل نیز در سالن 38 امکانات بی‌شماری مانند ترابردپذیری و تبدیل سیم‌کارت معمولی به 4G را برای عموم تدارک دیده بودند. اپراتور رایتل نیز مانند دو اپراتور دیگردر سالن 40 با ارائه خدمات متنوع در خدمت مردم بود.

در الکامپ دستگاه‌های دولتی به معرفی دستاوردهای خود در حوزه دولت الکترونیکی پرداختند. فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به عنوان اصلی‌ترین طرح دولت در روز سوم نمایشگاه رونمایی شد. حجت الاسلام شهریاری معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه و تعدادی از فعالین قسمت خصوصی در این مراسم حضور داشتند. نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی گزارشی اقدامات و نتایج فاز سوم شبکه ملی اطلاعات را ارائه کرد و خلاصه ای از دستاوردهای فاز اول، دوم و سوم را تشریح نمود.

جهانگرد ضمن تاکید بر تلاش وزارت ارتباطات در گسترش اینترنت منطقه‌های محروم و روستایی خاطرنشان کرد: با تلاش اپراتورها، در حال حاضر بیش از هزار روستا از اینترنت 3G و 4G برخوردارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم از سیزده کتاب که مربوط به حوزه فناوری اطلاعات است رونمایی کرد. شایان ذکر است شبکه‌ ملی اطلاعات در 3 فاز در شهریور‌95، بهمن‌95 و مرداد‌96 پیاده‌سازی شد. این پروژه مطابق با مصوبه‌ شورای عالی فضای مجازی و برنامه‌ پنجم توسعه اجرایی شده است.

از مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای فاز سوم شبکه‌ ملی اطلاعات، اجرای تفکیک ترافیک داخلی و خارجی و اعمال تعرفه‌ نیم‌بها برای ترافیک داخلی توسط همه اپراتورها، پیاده‌سازی شبکه‌ای مطمئن و پهن باند و دارای قابلیت جابه‌جایی با مدیریت مستقل و امکان ارائه خدمات محتوای بومی است.

شنیده‌ها حاکی از این است که نمایشگاه الکامپ در سال آینده نیز با مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در تیرماه برگزار می‌گردد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید