مصاحبه با علیرضا تهرانی از شرکت نیلی گستر امید

مصاحبه با علیرضا تهرانی از شرکت نیلی گستر امید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، هم زمان با دومین کنفراس و اولین نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا ایران در دانشگاه امیرکبیر ، استارتاپ ها و تیم های صاحب ایده نیز ثبت نام و در این نمایشگاه حضور داشتند. وب سایت رند در این نمایشگاه نقش حامی رسانه ای را به عهده داشت و در روز دوم نمایشگاه با چند تن از افراد شرکت کننده از استارت آپ ها مصاحبه کرده است که در ادامه می توانید مصاحبه با شرکت نیلی گستر امید را مطالعه نمایید.


علیرضا تهرانی - شرکت نیلی گستر امید (Nilgo)

نیلیگو به زبان اسپرانتو است که قرار بود جایگزین انگلیسی شود اما اینطور نشد. دوحرف ni به معنی ما و ligo به معنی کانکت کردن می باشد. استارتاپ ما در زمینه IoT در بحث ساختمان ها فعالیت می کند. در قدیم به صورت سنتی ساختمان ها را سیم کشی می کردند و سپس یک سیستم مرکزی می گذاشتند اما در سیستم BMS فعلی به این صورت است که ساختمان نوساز را سیم کشی می کنند و یک سیستم PLC قرار می دهند و سیم کشی به آن وصل می گردد و از طریق PLC قابل کنترل می شود که برای ساختمان نو بسیار مناسب است. البته این سیستم هزینه بسیار بالایی دارد چون سیم کشی می خواهد و قطعا قابل توسعه نیست چون زیرساخت باید عوض شود.

ما به این صورت عمل کردیم که کل اشیا داخل یک ساختمان را به صورت وای فای (بیسیم) ، آی پی بیس می کنیم. در حقیقت IP را به وای فای وصل می کنیم و مودمی که اکثرا در ساختمان همه قرار دارد و از زیگبی و RF و بلوتوث هم استفاده نمی کنیم چون اگر چیز خوبی بود در تلفن همراه همه پروتکل "وای فای زیگبی" داشت. ما روی "وای فای 80211" کار می کنیم و برای نمونه یک سری از اشیا را صنعتی سازی و تولید کردیم که برای روشنایی می باشد که به صورت "آی پی بیس" است که هم به صورت سقفی و هم ریسه ای می توان استفاده کرد.

نیلی گستر امید

ما در بحث نور همه چیز را داریم. هر لامپ IP مجزایی دارد و مانند موبایل این امکان را پیدا می کند که با همدیگر به صحبت بپردازند و هم اینکه با هم در ارتباط باشند. همچنین امکان مدیریت نیز وجود دارد زیرا IP مجزا دارند. به طور مثال کلید روشنایی داخل خانه به صورت الکتریکی و فیزیکی می باشد ، ولی ما در آینده کلیدی خواهیم ساخت که به صورت نرم افزاری تعریف می شود. یعنی شما کلید یک را می زنید و فرمان خاموشی می دهید و یا دو را می زنید و فرمان روشن شدن می دهید. همچنین می توانید فرمان دهید که پیامک ارسال کن و چراغ آن اتاق را کم کن ، یعنی خودتان می توانید تعریف کنید و محدودیت سخت افزاری ندارد.

به غیر از روشنایی ، در حوزه IOT محصولاتی مانند کلید روشنایی تولید کرده ایم که قابلیت کنترل مصرف انرژی را روی خود دارد. همچنین کلید کنترل کولر آبی با قابلیت نصب روی کولرهای معمولی را تولید کرده ایم ، چراکه در مناطق گرم و خشک بسیار کاربرد دارد. ایم کلید بدون اینکه سیم کشی عوض شود جایگزین شده و می تواند اطراف کولر را براساس میزان دما تنظیم کند.

از اصلی ترین مزایای این دستگاه این است که در ساختمان های قدیمی می توان به راحتی نصب کرد و زیر ساخت جدیدی نیاز ندارد. همچنین می توان با اتصال این دستگاه به اینترنت ، آنرا از راه دور کنترل کنیم.

اگر بخواهیم مثال خوبی از اینترنت اشیا بزنیم می توانیم به این مثال اشاره کنیم که فرض کنید زمانی که شما وارد خانه می شوید در پارکینگ را می زنید و تمام اشیا دیگر هم متوجه می شوند که فرد در حال آمدن به منزل است. چراغ و کولر روشن می شود و یا برعکس و در آینده هوش مصنوعی بر روی آنها قرار می گیرد و حتی می تواند زودتر متوجه آمدن فرد شود و دما را تنظیم نماید و حتی برای امنیت ساختمان هم مناسب است و هم می تواند بر مبنای عملکرد قبلی ما کارها را انجام دهد یعنی برای آینده از الگوی رفتاری ما استفاده می کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید