چگونه استعلام تعداد سیم کارت‌های ایرانسل‌ را بگیریم

چگونه استعلام تعداد سیم کارت‌های ایرانسل‌ را بگیریم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، این موضوع بسیار مهم است که بدانیم چند سیم کارت به نام ما ثبت شده است. خبرهای زیادی در رابطه با کلاهبرداری با سیم کارت‌ها به گوشمان خورده که مالک اصلی از وجود این سیم کارت‌ها کاملا بی‌خبر بوده است. اگر جزو کاربران ایرانسلی هستید با استفاده از سه روش زیر می‌توانید استعلام تعداد سیم کارت خود را دریافت کنید که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

آگاهی از تعداد سیم کارت‌ها با استفاده از ارسال پیامک:

سازمان رگولاتوری سرشماره پیامکی 3000150 را در اختیار مشترکین قرار دارده است که کابران می‌توانند با ارسال کد ملی خود به این شماره از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام آن‌ها ثبت شده است اطلاع پیدا کنند. پس از این که کد ملی خود را به شماره گفته شده ارسال کردید، پیامکی از سرشماره CRA. ir برایتان ارسال می‌شود که در آن گفته شده در هر اپراتور چند سیم کارت به نام شما ثبت شده است.

لازم به ذکر است در این پیام تنها تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده است اطلاع‌ رسانی می‌شود و برای آگاهی از شماره تلفن‌ها لازم است مسیر دیگری را طی کنید. در ادامه این مطلب می‌توانید از هر یک از شماره‌های ایرانسلی که به نام شما ثبت شده است اطلاع پیدا کنید.

استعلام سیم کارت ایرانسل با کد دستوری:

استفاده از کد دستوری با روش قبلی تفاوت دارد. برای مثال یک سیم کارت را جدیدا خریداری کرده‌اید و می‌خواهید مطمئن شوید که مالکیت آن منتقل شده است. جهت انجام این کار لازم است با خط جدیدی که خریداری کرده اید کددستوری #80* (ستاره هشتاد مربع) را شماره‌گیری کنید. پس از شماره‌گیری کد دستوری گفته شده لازم است کد ملی خود را وارد کنید. در صورتی که کد ملی وارد شده با شماره ملی صاحب سیم کارت تطابق داشته باشد یک پیام به شما نشان داده می‌شود که «کد ملی وارد شده مطابقت دارد».

در غیر این صورت یعنی اگر کد ملی‌ که وارد شده با شماره ملی صاحب سیم کارت تطابق نداشته باشد پیغامی مبنی بر این که «در صورتی که تغییر مالکیت یا ثبت نام جدید انجام داده‌اید مجدد تلاش کنید» به شما نشان داده می‌شود. اگر چنین پیغامی را دریافت کردید لازم است 24 ساعت صبر کنید و مجدداً کددستوری #80* (ستاره هشتاد مربع) را شماره گیری کنید تا مطمئن شوید که خط به نام شما هست یا خیر.

استعلام با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من:

برای استعلام تعداد سیم کارت‌ها با استفاده از اپلیکیشن ابتدا لازم است از طریق گوگل پلی، مایکت یا بازار این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. پس از دانلود و نصب اپلیکیشن لازم است شماره موبایلی که به نام  و در دسترس شما قرار دارد را وارد کنید. پس از وارد کردن کد ملی یک کد تاییدیه‌ به شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید.

اکنون لازم است گزینه «حساب من» را انتخاب کرده و در صفحه جدید که به شما نمایش داده می‌شود گزینه «شماره‌های من» را انتخاب کنید. لازم به ذکر است برای ورود به این صفحه باید کد تاییدیه‌ای که برایتان ارسال می‌شود را وارد کنید.

پس از طی کردن این مراحل تمامی شماره‌هایی که با کد ملی شما ثبت شده است به شما نمایش داده می‌شوند. اگر شماره‌ای به ما نمایش داده شد که از وجود آن اطلاعی ندارید بهتر است از طریق اپلیکیشن ایرانسل من آن را سلب مالکیت کنید تا به دردسرهای احتمالی شامل کلاهبرداری دچار نشوید.

جمع‌بندی:

شما می‌توانید با استفاده از کددستوری #80* (ستاره هشتاد مربع) و وارد کردن کد ملی خود استعلام تعداد سیم کارت‌های ایرانسل که به نام شما ثبت شده است را مشاهده کنید. همچنین در این مقاله به شما آموختیم با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من می‌توان از تعداد سیم کارتهایی که به نام شما ثبت شده است آگاهی پیدا کنید و در صورت لزوم آن‌ها را سلب مالکیت کنیم تا دچار دردسرهای احتمالی نشویم.

ممکن است جزو کاربرانی باشید که به تلفن و اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید از تعداد خط‌هایی که به نام شما در اپراتور ایرانسل ثبت شده است اطلاع پیدا کنید، شما می‌توانید به صورت حضوری به دفاتر پیشخوان ایرانسل مراجعه کرده و تعداد سیم کارت‌هایی که به نامتان هست را استعلام کنید. فراموش نکنید که برای مراجعه حضوری حتما باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

سوالات متداول کاربران:

استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل هزینه دارد؟

خیر، برای آگاهی از تعداد سیم کارت‌هایی که با کد ملی شما به ثبت رسیده‌اند لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید