پروژه فیبرنوری به سمت کسب‌وکارهای داخلی‎

پروژه فیبرنوری به سمت کسب‌وکارهای داخلی‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، 4 میلیون خانوار تاکنون تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفته‌اند و براساس قول‌هایی که داده شده قرار است تا پایان دولت سیزدهم تمامی شهرهای سراسر کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با ابراز امیدواری اعلام کرد که با اجرای پروژه فیبرنوری کسب و کارها و منازل بازار بزرگی ایجاد می‌شود و حتماً به سمت کسب‌وکارهای داخلی حرکت می‌کند.

در نخستین نشست بسیج ظرفیت که برای توسعه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برگزار شد علی‌ اصغر انصاری با حضور تولیدکنندگان داخلی از نظر اقتصادی این پروژه را پروژه بسیار بزرگ و کلانی خواند و گفت: «در دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری بوده است. به همین منظور پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها جهت ایجاد 20 میلیون «پوشش» تا پایان دولت از سال گذشته کلید خورد که اکنون این پروژه طبق برنامه هفتم توسعه به 20 میلیون اتصال تا پایان این برنامه تبدیل شده است».

براساس گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده براساس گفته‌های او 27 اردیبهشت پارسال تعدادی از اپراتورها همزمان با روز ارتباطات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند و قرار شد طبق توافق کار را آغاز کنند.

انصاری با اشاره به بزرگی پروژه فیبرنوری گفت: «با توجه به کلان بودن حجم پروژه از نظر وسعت و اجرا این پروژه نیازمند بود که اپراتورهای آن به توجیهی اقتصادی برسند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با اشاره به این که در 200 شهر پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها آغاز شده است بیان کرد: «بعد از این که پروژه فیبرنوری آغاز شد در گردهمایی و همایش‌هایی که فعالان و تولیدکنندگان تجهیزات داخلی حضور داشتند و برنامه‌ریزی انجام شد تا به این جمع‌ بندی برسیم که تا چه میزان این امکان وجود دارد که تجهیزات داخلی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را شارژ کنیم».

همچنین وی با بیان این که این مسئله طبق برنامه هفتم توسعه مورد تاکید و توجه قرار گرفته است خاطر نشان کرد: «البته پروژه‌های دیگری نیز وجود دارند مانند توسعه ارتباطات روستایی و توسعه شبکه ملی اطلاعات که وزارت ارتباطات اصرار دارد که هرچه زودتر به سر انجام برسد».

طبق داده‌ها و گزارشات منتشر شده از وب سایت طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، پروژه فیبرنوری تاکنون 21 درصد پیشرفت داشته است و توانسته 4 میلیون و 126 هزار و 530 خانوار را تحت پوشش قرار دهد. در همین حال تعداد کل کاربران فیبرنوری در کشور 263 هزار و شمار کاربران VDSL نیز به نزدیک 190 هزار مشترک رسیده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید