همراه اول با بهره‌گیری از فناوری MEC یوزکیس سلامت بر بستر 5G را ارئه کرد‎

همراه اول با بهره‌گیری از فناوری MEC یوزکیس سلامت بر بستر 5G را ارئه کرد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در نمایشگاه تلکام 2023 همراه اول امکان لمس و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در زندگی روزمره را با ارائه یوزکیس ویژه حوزه سلامت که قابلیت پیش‌بینی حملات صرع با آنالیز سیگنال‌های مغزی را دارد برای کاربران خود فراهم کرد.

براساس گزارشی که اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران منتشر کرده است همراه اول با حضور در نمایشگاه تلکام که بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات می‌باشد سعی کرده سبدی متنوع از محصولات خود را به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

در این رویداد یکی از اقدامات اپراتور همراه اول انتقال تجربه استفاده و بکارگیری پلتفرم بومی MEC در قالب یک یوزکیس منحصر بفرد است که در صورت تجاری شدن ابزارهای مورد نیاز آن، قابلیت پیش بینی بروز «حملات صرع» را برای کاربران تلفن همراه دارد و با امکان ارسال نوتیفیکیشن و پیامک به مراکز اورژانس اطلاع‌رسانی خواهد کرد. همچنین در صورتی که به خودروی هوشمند اتصال داشته باشد و زمانی که بیمار در معرض خطر و حمله قرار داشته باشد و در حال رانندگی نیز باشد این قابلیت را دارد که علاوه بر کنترل خودرو و کاهش سرعت از ایجاد حوادث ناگوار و دردناک جلوگیری می‌کند.

با تمرکز بر مقوله «هوش مصنوعی» بخش فنی اپراتور اول تلفن همراه توانسته این یوزکیس را در نمایشگاه تلکام 2023 به کاربران ارائه کند. فرآیند اجرایی یوزکیس مذکور به این شکل به کاربران ارائه می‌شود که روی سر افراد حسگر مغزی قرار می‌گیرد و سه تا چهار ثانیه پیش از وقوع حمله با آنالیز کردن سیگنال‌های مغزی هشدار می‌دهد.

این یوزکیس با وجود قابلیت تحرک‌پذیری و ظرفیت گسترده شبکه ارتباطی همراه اول امکانی را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا افرادی که دارای بیماری صرع هستند در زمان رانندگی و قبل از حمله متوجه شوند و بتوانند خودروی خود را کنترل کنند. لازم به ذکر است پروژه MEC عنوان اختصاری Mobile edge computing و سلوشنی برای پردازش روی لبه شبکه است. هم اکنون همراه اول پلتفرم MEC را به صورت تجاری در دست بهره برداری دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید