نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی‎

نحوه تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، ممکن است جزو مشترکین اعتباری باشید که به دلایل مختلفی مانند نگرانی از پایان اعتبار در وسط مکالمه، هزینه بالای برخی خدمات و… دوست داشته باشید تا سیم کارت خود را دائمی کنید تا دیگر دغدغه‌های این موارد را نداشته باشید. شما با استفاده از سه روش می‌توانید سیم کارت اعتباری همراه اول خود را به دائمی تبدیل کنید. در ادامه شما را با برخی روش ها آشنا می کنیم.

اگر سیم کارت اعتباری خود را تبدیل به دائمی کنید دیگر لازم نیست نگران تمام شدن شارژ حسابتان باشید و همچنین می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. سه مسیری که وجود دارد تا بتوانید سیم کارت اعتباری خود را دائمی کنید عبارت است از فروشگاه آنلاین همراه اول، اپلیکیشن همراه من یا دفاتر امور مشترکین.

شرایط و هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول:

براساس اعلام اپراتور همراه اول هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی طبق شاخص‌های مصرفی مشترک مشخص می‌شود. این مبلغ بین 50 تا 100 هزار تومان از مشترکین دریافت می‌شود که 36 هزار تومان از این مبلغ بابت تضمین پرداخت است. تنها به این موضوع توجه داشته باشید که در زمان تغییر سیم کارت اعتباری باید فعال باشد.

اگر زمانی که می‌خواهید سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید بسته اینترنتی روی آن فعال باشد آن بسته از بین نمی‌رود و روی سیم کارت‌های دائمی نیز ارائه می‌شود. به این موضوع توجه داشته باشید که امکان انتقال اعتبار هدیه، انواع شارژ اعم از شارژ فوق‌ العاده، جوانان و بانوان و همچنین سرویس چتر اضطراری و… به شماره تلفن همراه دائمی وجود ندارد.

همچنین لازم به تاکید است که با تبدیل سیم کارت تغییر در شماره شما ایجاد نمی‌شود و از این بابت نگران نباشید.

تبدیل سیم کارت از طریق فروشگاه آنلاین:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول است. به منظور انجام این کار زمانی که وارد این اپلیکیشن شدید باید از منوی بالای صفحه گزینه «تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی» را انتخاب کنید. سپس لازم است در صفحه جدید شماره خط اعتباری خود را که قصد تبدیل آن به دائمی را دارید وارد کنید، پس از وارد کردن شماره و مطمئن شدن از صحت آن روی «دریافت رمز یکبار مصرف» کلیک کنید تا کد تاییدیه‌ برای شما ارسال شود.

پس از  این که رمز وارد شده را وارد کردید باید تیک موافقت با قوانین را بزنید تا درخواست شما برای تبدیل سیم کارت با موفقیت ثبت شود. به این موضوع توجه داشته باشید که در همین مرحله باید هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را پرداخت کنید. در صورتی که اعتبار خط‌ شما کافی نباشد به درگاه بانکی منتقل خواهید شد و مانند یک خرید هزینه لازم را پرداخت می‌کنید.

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی همراه اول با اپلیکیشن همراه من:

اگر جزو مشترکین اپراتور همراه اول هستید می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از فروشگاه‌های نرم‌افزاری مختلف دانلود کنید. پس از نصب برنامه و ورود به همراه من باید به بخش خدمات بروید.

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود باید از قسمت منو «خدمات سیم‌کارت» را انتخاب کرده و سپس گزینه «تبدیل به دائمی» را انتخاب کنید. اکنون شماره تلفن‌های همراه اولی که به نام شما ثبت شده است به شما نمایش داده می‌شود.

از میان شماره‌ها باید خط اعتباری که قصد تبدیل آن به دائمی را دارید انتخاب کرده و روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید. اکنون قوانین نمایش داده شده را به دقت بخوانید، سپس تیک موافقت را بزنید تا گزینه «تبدیل سیم‌کارت» برایتان فعال شود.

با کلیک روی این گزینه می‌توانید درخواست خود برای تبدیل سیم کارتتان را نهایی کنید.

مراجعه حضوری:

اگر جزو افرادی هستید که امکان دسترسی به اینترنت را ندارید باید برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی به صورت حضوری به دفاتر این اپراتور مراجعه کنید. برای انجام این کار مالک سیم کارت باید به همراه کارت ملی جدید و سیم کارت فعال به دفاتر امور مشترکین یا نمایندگی‌های همراه اول مراجعه کند.

جمع‌بندی:

در این مطلب به شما آموزش دادیم که چگونه باید سیم کارت اعتباری خود را به دائمی تبدیل کنید. می‌توانید هر روشی که برایتان آسان‌تر است را برای انجام این کار انتخاب کنید.

توجه داشته باشید پس از تبدیل شماره همراه از اعتباری به دائمی امکان تبدیل مجدد شماره تلفن همراه دائمی به اعتباری وجود ندارد. با تبدیل شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی بسته خوش آمد 30 گیگابایت اینترنت هدیه 30 روزه به شما به عنوان هدیه همراه اول ارائه می‌شود.

سوالات متداول کاربران:

- آیا با تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی بسته‌های فعال از بین می‌روند؟

در صورتی که آن بسته با شماره تلفن همراه دائمی قابل ارائه باشد پس از تبدیل به شماره تلفن همراه دائمی منتقل می‌شود و از بین نمی‌رود.

- سقف کارکرد پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی چقدر است؟

پس از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی سقف کارکرد خط حدود 91 هزار تومان است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید