مهندسان ژاپنی رکورد سرعت 22.9 پتابیت بر ثانیه انتقال داده را با فیبرنوری ثبت کردند

مهندسان ژاپنی رکورد سرعت 22.9 پتابیت بر ثانیه انتقال داده را با فیبرنوری ثبت کردند

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با استفاده از یک فیبرنوری جدید موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) موفق به ثبت رکورد تازه‌ای در انتقال داده‌ها شد.

به منظور این که متوجه شوید این سرعت چقدر می‌باشد لازم است بگوییم که یک پتابیت برابر با یک میلیون گیگابیت است. پس می‌توان نتیجه گرفت که سرعت نرخ انتقال داده 22.9 پتابیتی خیلی زیاد است.

لازم به ذکر است تاکنون ناسا نتوانسته بود به نرخ 46 ترابیت بر ثانیه یا 0.046 پتابیت بر ثانیه برسد و توسعه فیبر نوری در ژاپن با سرعت باور نکردنی 22.9 پتابیت بر ثانیه مهندسان ژاپنی موفق به ثبت اتصال به اینترنتی با سرعت بسیار بالا با استفاده فیبرنوری جدید شدند.

هم اکنون در سراسر جهان کاربران خوش‌شانس می‌توانند اینترنتی با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنند و از سرعت بالای آن لذت ببرند.

متاسفانه این موضوع درحالی است که در بعضی از نقاط جهان کاربرانی وجود دارند که می‌توانند از یک‌ دهم این سرعت بهره ببرند و تجربه اتصال یک گیگابیت بر ثانیه را داشته باشند و حتی تعدادی از افراد دیگر نیز وضعیت بسیار بدتری دارند و سرعت آن‌ها تنها برابر چند صد مگابیت است.

مهندسان ژاپنی موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) موفق شدند در چنین شرایطی نرخ انتقال داده 22.9 پتابیت بر ثانیه را به ثبت برسانند که در مقایسه با شرایط فعلی سرعت بسیار بالایی به حساب می‌آید.

به منظور دستیابی به هچین سرعتی مهندسان ژاپنی به طور همزمان از چندین فناوری استفاده کرده‌اند. فیبر نوری که در این سرعت توسط مهندسین ژاپنی استفاده شده به‌ جای یک هسته جهت انتقال داده به 38 هسته مجهز است که هرکدام از این هسته‌ها این قابلیت را دارند که داده‌ها را در سه حالت در 114 کانال فضایی منتقل کنند.

در مجموع این سیستم می‌تواند نرخ انتقال داده 22.9 پتابیت بر ثانیه را فراهم کند که در سال 2020 بیش از دو برابر رکورد قبلی به ثبت رسیده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید