مدیرعامل همراه اول سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ را نمی‌توان با تعرفه‌های فعلی انجام داد‎

مدیرعامل همراه اول سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ را نمی‌توان با تعرفه‌های فعلی انجام داد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، مدیرعامل همراه اول بر این باور است که به منظور افزایش کیفیت در خدماتی که به مردم عرضه می‌شود اپراتورها خواستار اصلاح قیمت‌ها هستند. مدیرعامل همراه اول مهدی اخوان بهابادی در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با افزایش نارضایتی‌هایی که ممکن است از سوی مردم باشد بیان کرد: «هم اکنون ما در این وهله بین گزینه خوب و خوب‌تر در حال تصمیم‌گیری نیستیم و اگر تعرفه بسته‌های اینترنتی افزایش پیدا نکند نارضایتی‌ها از سوی مردم افزایش پیدا می‌کند».

انجام نشدن سرمایه گذاری‌های جدید باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در این راستا شده است. تا پنج سال آینده دنیا از اینترنت 5G عبور می‌کند و این موضوع در حالی است که در ایران و در حال صحبت در مورد پایلوت هستیم و اپراتورها با درآمد فعلی که دارند قابلیت انجام سرمایه‌گذاری‌های گسترده را ندارند. همچنین او در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: «چیزی که اکنون لازم است به آن توجه شود تغییر نرخ و تعرفه نیست بلکه تغییر در بسته است. اپراتورها درخواست تعریف بسته‌های جدیدی را داده‌اند و منتظر هستند برای اعمال این بسته‌ها از سوی سازمان تنظیم مقررات تاییدیه لازم را دریافت کنند. این بسته‌ها لزوما مشابه بسته‌های قبلی نیستند و می‌توانند از نظر زمان و حجم متفاوت باشند».

مدیرعامل همراه اول در رابطه با مبنای اصلاح قیمت‌ها تشریح کرد: «در حال حاضر اپراتورهای موبایل کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و به منظور توسعه شبکه و جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکین نیازمند سرمایه‌گذاری هستند. چند هفته پیش در شورای رقابت مصوبه‌ای ابلاغ شد که اپراتورها بسته‌هایی را با حجم‌های بالاتر تعریف کنند که شرایط قیمت‌گذاری آن‌ها به طور طبیعی به زمان و حجمی که عرضه می‌کنند بستگی دارد. چندین سال است که بحث تعرفه و قیمت مطرح شده است. هر کالا یا خدماتی که طی پنج یا شش سال گذشته ارائه شد با درصد بالایی از تورم همراه بود. این موضوع در حالی است که در حوزه ICT این افزایش هزینه را متناسب با نرخ تورم کشور در ارائه خدمات نداشته است. شاید این مسئله به ظاهر خوشحال کننده باشد اما نتیجه این اتفاق عدم سرمایه‌گذاری به موقع در زمینه توسعه شبکه و عدم ارائه کیفیت بالای خدمات به مشترکین بوده است».

مدیرعامل همراه اول بر این باور است که در این زمینه خصوصی‌ سازی انجام شده ولی تعرفه‌ها توسط دولت انتخاب می‌شود. مهدی اخوان مدیرعامل ایرانسل در ادامه صحبت‌هایش گفت: «هم اکنون حتی اگر کسی بسته‌های اپراتورهای موبایل را خریداری نکند و از آن استفاده‌ای نداشته باشد باید بابت مصرف آزاد اینترنت همان نرخ را بپردازد. نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که اپراتورهای موبایل مجاز بودند که بسته‌هایی با نرخ پایین‌تر همراه با رعایت سقف تعرفه به مشترکین خود ارائه کنند. دلیل منطقی این کار این بود که مشترکین در بازه زمانی خاصی مقدار قابل توجهی دیتا را خریداری می‌کردند که اپراتورها در رابطه با این موضوع به عنوان تخفیف در نرخ مصوب می‌دادند و با نرخ پایین‌تر عرضه می‌کردند. در درگاه فروش اپراتورها بسته‌های متفاوتی وجود دارد که با مشاهده آن و با مقایسه حجم و قیمت و زمان بسته و گیگابایت می‌توانیم به وسعت آن پی می‌ببریم».

مدیرعامل همراه اول در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با اعمال تغییرات و به‌ روزرسانی‌ها گفت: «ما اختیاری از خودمان در این وهله نداریم و تنها می‌توانیم متقاضی باشیم. تصمیم نهایی از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات اعلام و تا آن زمان تغییرات لازم انجام می‌شود».

همچنین وی در رابطه با تسهیلات جدیدی که از سوی اپراتورها عرضه خواهد شد بیان کرد: «ایجاد زیرساخت‌های لازم به تعرفه‌های اعلام شده و هزینه‌هایی که تحمیل می‌شود بستگی دارد. هم اکنون درخواست اصلاح قیمت اپراتورها بسته‌های زیر دو گیگ را شامل نمی‌شود. همچنین در وزارت ارتباطات مذاکراتی با دوستان انجام شده که همراه با این به روزرسانی و با تصمیم وزارت ارتباطات یکسری خدمات خاص به مشترکین ارائه شود».

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید