سریع‌ترین شبکه اینترنت جهان با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه‎

سریع‌ترین شبکه اینترنت جهان با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، شرکت مخابراتی چاینا موبایل (China Mobile) همراه با هواوی شبکه اینترنتی جدیدی ایجاد کرده‌اند که طول آن حدود 3000 کیلومتر است و موجب اتصال پکن به جنوب چین است و این شبکه را یک پیشرفت بزرگ به حساب می‌آورند.

طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است چین ادعا می‌کند که این شبکه اینترنتی سریع‌ترین اینترنت را در سطح جهان با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه را دارد. همچنین در این گزارش گفته شده که این دو شرکت چینی با «دانشگاه چینهوا» و شرکت ارائه‌ دهنده خدمات تحقیقاتی Cernet. com همکاری کرده‌اند تا اولین شبکه اینترنتی جهان با پهنای باند 1.2 ترابیت در ثانیه را به طور پایدار و قابل اعتماد به وجود آورند که سرعت آن چندین برابر بیشتر از شبکه‌های معمولی سراسر جهان است.

دستیابی به سریع‌ترین اینترنت جهان توسط چین

در ادامه این گزارش آمده است این شبکه که شامل بیش از 3000 کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری می‌شود ظاهراً در ماه جولای فعال شده و پس از پشت‌ سرگذاشتن تمام آزمایش‌های عملیاتی خود به‌ طور رسمی در روز دوشنبه راه‌اندازی شده است. همچنین این پروژه را بخشی از برنامه زیرساخت فناوری اینترنت آینده چین (FITI) می‌دانند که توسعه آن از 10 سال گذشته آغاز شده است.

براساس گفته‌های معاون فناوری هواوی «وانگ لی»، این شبکه قابلیت این را دارد که داده‌هایی به اندازه 150 فیلم با کیفیت بالا را تنها در یک ثانیه انتقال دهد همچنین رئیس دانشگاه چین هوا، «شی جین‌ پینگ»، این پیشرفت را نوعی پروژه دانسته که برای نخستین بار به طور کامل توسط فناوری‌های داخلی به وجود آمده و به‌ طور خاص در بیانیه خود به هواوی اعتبار داده است. 

با وجود این که غول چینیدر لیست در تحریم صادرات ایالات‌ متحده قرار گرفته است تابستان امسال از گوشی 5G هواوی میت 60 پرو رونمایی کرد که با کمک فناوری‌های داخلی از شبکه 5G بهره مند می‌شود.

در انتهای گزارش بلومبرگ اشاره شده که موفق به این موضوع نشده تا صحت ادعای چینی‌ها را تایید کند.

نوکیا به‌ عنوان رقیب جهانی هواوی نیز در ماه فوریه اعلام کرده بود که با کمک شبکه نوری مستقر در اروپای خود موفق شده در یک شبکه 118 کیلومتری به سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه برسد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید