روایت اسپیدتست مبنی بر وضعیت سرعت اینترنت در ماه آپریل

روایت اسپیدتست مبنی بر وضعیت سرعت اینترنت در ماه آپریل

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، وضعیت میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت در ایران با مقدار کمی تغییر، یک پله بهتر شده اما جایگاه ایران در میانه‌ی سرعت اینترنت موبایل در ماه آپریل یک پله تنزل پیدا کرده است.

وضعیت اینترنت

طبق آخرین گزارش سایت اسپیدتست، میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.98 بود که نسبت به ماه مارس مقدار اندکی کاهش داشته و کشور در جایگاه 62 قرار گرفته است.

در این ماه میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت 11.97 گزارش شده است که موجب شده رتبه ایران نسبت به ماه مارس یک پله بهتر شود.

همچنین در این ماه بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل به قطر و بهترین میانه سرعت در اینترنت ثابت به سنگاپور اختصاص یافته است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه مارس

در گزارش ماه مارس اسپیدتست تغییر چندانی در میانه سرعت اینترنت کشور وجود نداشته و رتبه ایران در سرعت اینترنت موبایل 61 و اینترنت ثابت 146 بوده است. همچنین در ماه مارس متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت 79 و سرعت اینترنت موبایل 41.54 گزارش شده است.

در ماه مارس گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت نشان دهنده این است که سرعت اینترنت در کشور تغییری نداشته است. میانه سرعت اینترنت موبایل کشور در این ماه 36.33 گزارش شده که همین امر موجب شده در این زمینه همانند ماه فوریه در جایگاه 61 قرار داشته باشیم.

در این ماه میانه سرعت اینترنت ثابت کشور 11.57 و جایگاه ایران در میان کشورها 146 بود که یک پله نسبت به ماه فوریه افزایش داشته و بهتر شده است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه فوریه

در گزارش اسپیدتست که متعلق به ماه فوریه است میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشور تغییر چشمگیری نداشته اگرچه جایگاه ایران در اینترنت موبایل به میزان پنج پله نزولی بوده است.

طبق این گزارش در ماه فوریه میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.03 بود و رتبه کشور و با توجه به میزان نزول آن نسبت به ژانویه در جایگاه 61 بود.

در میانه سرعت اینترنت ثابت هم همانند سرعت اینترنت موبایل تغییر چندانی نسبت به ژانویه مشاهده نشده است. میانه سرعت اینترنت ثابت در فوریه 11.27 بود و ایران هم با یک پله تنزل نسبت به ژانویه در جایگاه 147 قرار گرفت.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه ژانویه

آخرین گزارش ماهانه اسپید تست بر اساس میانه سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورها را رتبه‌بندی کرده است. طبق این گزارش در ماه ژانویه میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.87 بوده که جایگاه ایران در مقایسه با ماه قبل را یک پله تنزل داده است.

همچنین میانه سرعت اینترنت ثابت هم در این ماه در کشور با مقدار کمی افت مواجه شده و به 11.44 رسیده و رتبه ایران را با دو پله تنزل مواجه کرده است. جایگاه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت 146 و در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه ژانویه 56 بوده است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه دسامبر

در ماه دسامبر گزارش سایت اسپیدتست حاکی از آن بود که میانه سرعت اینترنت موبایل در کشور 39.32 مگابیت‌برثانیه بوده که درمقایسه‌با سرعت 40.97 مگابیت‌برثانیه ماه قبل، مقدار اندکی افت داشته است. همچنین، میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه دسامبر 2022، 11.66 مگابیت‌برثانیه بود که وضعیت آن درمقایسه ‌با سرعت 11.59 مگابیت‌برثانیه ماه قبل، مقداری بهتر شده است.

با احتساب هفت پله تنزل جایگاه ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه دسامبر در جایگاه 55 قرار داشت؛ اما درمقابل در اینترنت ثابت درمقایسه‌با ماه قبل یک پله صعودی شد و اوضاع بهتری داشت.

در ماه دسامبر میانگین سرعت اینترنت موبایل نیز تغییر چندانی نداشته بود. میانگین سرعت اینترنت موبایل در ماه نوامبر 54.93 و در اینترنت ثابت 24.61 بود که در ماه دسامبر به‌ترتیب به 52.80 و 24.44 رسید. جایگاه ایران درزمینه میانگین سرعت اینترنت موبایل هم هشت پله و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم یک پله نزول پیدا کرد.

جدول زیر نشان دهنده روند تغییرات سرعت اینترنت موبایل و ثابت است:

سرعت اینترنت

بدترین‌ها و بهترین‌ها در میانه سرعت اینترنت

این گزارش توسط اسپیدتست به شکل ماهیانه منتشر می‌شود و می‌تواند نشان دهنده‌ی تغییرات جایگاه کشورها را در سرعت اینترنت باشد.

در ماه آپریل قطر موفق شد با سرعت 189.98 جای امارات را در جایگاه بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل به خود اختصاص دهد. بعد از این کشور امارات با سرعت 175.34 در جایگاه دوم و شبه‌جزیرهی ماکائو با سرعت 171.73 در جایگاه سوم قرار دارند. در میانه‌ی سرعت اینترنت موبایل، یمن در مقایسه با کشورهای دیگر شرایط بدتری دارد که میانه‌ی سرعت آن 3.98 گزارش شده است. افغانستان و کوبا هم به ترتیب میانه‌ی سرعت 4.46 و 4.48 را تجربه کرده و شرایط آن‌ها کمی از یمن بهتر است.

پس از سنگاپور با میانه‌ی 242.01 در سرعت اینترنت ثابت، شیلی با سرعت 222.49 و امارات با سرعت 216.78 سه کشور با بهترین سرعت اینترنت ثابت هستند. در میان بدترین کشورها در میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت، به ترتیب کوبا با سرعت 1.97، افغانستان با سرعت 2.31 و سوریه با سرعت 3.93 گزارش شده است.

در ماه مارس همانند ماه فوریه در سرعت اینترنت موبایل، امارات بهترین سرعت اینترنت را با میانه سرعت 178.25 به خود اختصاص داده است. بعد از این کشور قطر با میانه سرعت 174.56 و نروژ با میانه سرعت 143.55 در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در این ماه کوبا با میانه سرعت 3.44 پایین‌ترین سرعت اینترنت موبایل را تجربه کرده و وضعیت ونزوئلا و افغانستان هم نسبت به کوبا شرایط بهتری نداشت.

سنگاپور در میانه سرعت اینترنت ثابت همچنان جایگاه اول را دارد و با سرعت 235.40 بهترین سرعت را به کاربران خود ارائه کرده است. امارات با میانه سرعت 221.87 توانسته در این ماه در سرعت اینترنت ثابت هم میان سه کشور اول بیاید. پس از آن شیلی با میانه سرعت 220.39 سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش اسپیدتست در ماه فوریه از میانه سرعت اینترنت امارات با سرعت 179.61 در سرعت اینترنت موبایل در رتبه اول قرار دارد و قطر با سرعت 160.33 در رتبه دوم و همچنین کره جنوبی با سرعت 138.46 بهترین سرعت اینترنت را در اینترنت موبایل به خود اختصاص داده است. امارات و قطر در ماه‌های ژانویه و دسامبر هم به ترتیب جایگاه اول و دوم را در سرعت اینترنت موبایل از آن خود کرده اند. پایین‌ترین جایگاه را در این بخش افغانستان با میانه سرعت 4.04 داشته و کوبا و ونزوئلا در مقایسه با افغانستان مقدار کمی سرعت بهتری دارند.

سنگاپور در زمینه اینترنت ثابت با سرعت 237.15 در رتبه اول و چین با سرعت 226.77 و موناکو با سرعت 226.03 به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. کوبا پایین‌ترین سرعت اینترنت ثابت را هم با میانه‌ی سرعت 1.88 دارد و ترکمنستان و افغانستان هم با فاصله اندکی از کوبا شرایط بهتری دارند.

در گزارشاسپیدتست در ماه ژانویه از میانه سرعت اینترنت، بالاترین سرعت اینترنت موبایل به کشور امارات با سرعت 161.15 تعلق داشته و قطر و نروژ آن را دنبال می‌کنند. پایین‌ترین جایگاه سرعت اینترنت موبایل متعلق به کوبا با میانه سرعت 4.13 است و ونزوئلا و افغانستان مقداری از این کشور بهتر هستند.

کوبا در ماه ژانویه در سرعت اینترنت ثابت هم با میانه سرعت 1.84 در پایین‌ترین رتبه این جدول قرار دارد و به همراه ترکمنستان و افغانستان جزو سه کشور آخر این رتبه‌بندی هستند. سنگاپور در سرعت اینترنت ثابت موفق شد بهترین رتبه را از آن خود کند که میانه سرعت 234.55 را در ماه ژانویه تجربه کرده و پس از آن شیلی و چین به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در ماه دسامبر در میانه سرعت اینترنت موبایل، امارات و قطر و نروژ بالاتر از بقیه قرار گرفته بودند و در اینترنت ثابت، چین و سنگاپور و شیلی تجربه‌ی بهتری به کاربران اینترنتی خود ارائه داده اند. همچنین در دسامبر 2022، پایین‌ترین رتبه در میانه سرعت موبایل به ترتیب ازآنِ افغانستان و کوبا و ونزوئلا بود و در سرعت اینترنت ثابت به ترتیب، کوبا و افغانستان و ترکمنستان پایین‌ترین جایگاه‌ها را اِشغال کرده بودند.

وضعیت سرعت اینترنت

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید