در نمایشگاه تلکام 2023 ایرانسل از «5G-SA» رونمایی کرد‎

در نمایشگاه تلکام 2023 ایرانسل از «5G-SA» رونمایی کرد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، شرکت ایرانسل در نمایشگاه تلکام 2023 از نسل پنجم تلفن همراه در حالت مستقل (5G Standalone)، رونمایی کرد. براساس گزارشی که توسط روابط عمومی ایرانسل منتشر شده بزرگ‌ترین و اولین اپراتور دیجیتال برای اولین‌ بار حالت 5G-SA به واسطه این اپراتور در کشور به کاربران ارائه می‌شود و این رونمایی با حضور دکتر سیدمحمد موسوی معاون صنایع ماشین‌ آلات و تجهیزات وزارت صمت، دکتر علی‌ اصغر انصاری معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل مخابرات دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدیران ایرانسل انجام شد.

اپراتور ایرانسل به عنوان رکورددار تعداد و سرعت سایت نسل پنج در ایران و اولین اپراتور ارائه‌ دهنده 5G در کشور برای نخستین بار از حالت 5G Standalone رونمایی کرد و به عنوان یک نسل سرویس‌ محور می‌توان از تمام قابلیت‌های 5G استفاده کرد.

یکی مهم‌ترین قابلیت‌های محور اصلی 5G قابلیت B2B نام دارد که می‌تواند مورد استفاده صنایع قرار بگیرد و با استفاده از حالت Standalone، در قالب یک شبکه خصوصی به صنایع بزرگی که در کشور وجود دارند ارائه شود. مدیرعامل ایرانسل در جریان این رونمایی از ارائه خدمات 5G ایرانسل اشاره‌ای به صنایع بزرگ ایران مانند فولاد مبارکه داشت و گفت: ما می‌توانیم با 5G Standalone خدمات بهتری به سازمان‌ها و صنایع بزرگ کشور ارائه کنیم و در استفاده از خدمات 5G انتظارات صنایع را برآورده سازیم.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های حالت 5G می‌توان به کاهش تاخیر (Latency) و اطمینان از ارسال بسته‌های دیتای سالم (Reliability)، ارائه سطوح مختلف سرویس برای مشترکان براساس نیاز (Network Slicing)، پوشش تعداد زیادی از تجهیزات متصل به سیم‌کارت (تا یک میلیون) در یک منطقه محدود به میزان مورد نیاز برای مواردی مانند ماشین‌های خودران و مصارف پزشکی و کاهش مصرف باتری گوشی‌های تلفن همراه نیز اشاره کرد.

افزون بر ویژگی‌های گفته شده یکی از مهمترین قابلیت‌هایی که حالت 5G Standalone به مشترکان ارائه می‌کند قابلیت Mobile Edge Computing (MEC) نام دارد که موجب می‌شود محاسباتی که بر بستر شبکه در هسته شبکه انجام می‌شود به کاربر نزدیک شده و از توان پردازشی که سمت کاربر وجود دارد حداکثر استفاده را داشته باشد.

شرکت ایرانسل در دستور کار خود برنامه جامع «تحول دیجیتال» را با هدف توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتال قرار داده و تاکنون در گسترش زیرساخت ارتباطات کشور به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال نقش بسیار مهم و اساسی را ایفا کرده است. نقشه راه و چشم‌ انداز ایرانسل گسترش این نقش از طریق توسعه زیرساخت اینترنت شبکه فیبر نوری و نسل پنجم و همچنین ورود تاثیرگذار و قدرتمند در لایه‌های پلتفرمی و تمرکز بر مدیریت و راهبری اکوسیستم دیجیتال در کنار سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی، اَبَرداده، رایانش ابری و… است.

از جمله جدیدترین و مهم‌ترین دستاوردهای شبکه 5G و فیبرنوری در این نمایشگاه می‌توان به محصولات و راهکار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نوآوری، تحقیق و توسعه، بومی‌سازی، سرویس‌ها و راهکار‌های دیجیتال، پشتیبانی از مشتریان، راهکارهای سازمانی، محصولات نرم‌افزاری و منابع انسانی نیز اشاره کرد.

کسانی که علاقه‌مند هستند در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری‌ اطلاعات و اقتصاد دیجیتال از آخرین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه ایرانسل بازدید کنند می‌توانند از ساعت 8 تا 4 و تا 5 دی‌ماه 1402 به سالن اصلی نمایشگاه (8و9) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مراجعه کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید