آیا خرید و فروش پلاک رند قانونی می‌شود

آیا خرید و فروش پلاک رند قانونی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در آذر ماه سال 1402 اظهار کرد هم‌اکنون 4.5 میلیون پلاک رند در کشور وجود دارد و به دولت پیشنهاد فروش پلاک‌های رند داده شده تا افرادی که علاقه‌مند به این پلاک ها هستند آن را خریداری کنند و هزینه آن را بپردازند.

هادیانفر در ادامه توضیح داد از نظر پلیس «پلاک رند» پلاکی است که تمامی اعداد آن و یا حداقل 4 یا 5 رقم آن تکراری باشد. هم‌اکنون 4.5 میلیون پلاک رند در کشور وجود دارد که پلیس همه آن‌ها را جمع آوری و توقیف کرده است.

دلیل توقیف پلاک‌های رند این است که مانع خرید و فروش آن‌ها شود. ما به دولت پیشنهاد کردیم که امکان فروش پلاک‌های رند مانند شماره تلفن‌های رند وجود داشته باشد تا افرادی که مایل هستند هزینه آن را پرداخت کنند و صاحب قانونی این پلاک‌ها شوند.

همچنین وی ادامه داد قرار است که پول حاصل از خرید و فروش پلاک‌های رند به خزانه دولت واریز شود.

پیشنهاد این طرح توسط معاونت حقوقی پلیس به دولت داده شده تا در صورت موافقت دولت این طرح به مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه ارائه شود تا به طور قانونی این پلاک‌ها خرید و فروش شوند.

هادیانفر در واکنش به عکسی از یک ماشین لاکچری با اعداد تکراری منتشر شده است گفت از نظر پلیس این پلاک رند محسوب نمی‌شود چرا که تنها 3 عدد آن تکراری است و پلاکی رند می‌باشد که حداقل 4 یا 5 رقم آن تکراری باشد.

پلیس این امکان را ندارد که جلوی تکرار بیش از یک یا دو عدد را بگیرد چرا که عدد کم می‌آید و شماره‌گذاری خودرو‌ها با مشکل مواجه می‌شود. همچنین وی در رابطه با انتشار برخی از عکس‌های خودروهای لاکچری با پلاک‌های رند در فضای مجازی بیان کرد این عکس‌ها فتوشاپ هستند چرا که به تازگی در فضای مجازی عکس یک پورشه را منتشر کرده بودند و بعد از انجام بررسی‌ها مشخص شد پلاک این خودرو چیز دیگری بوده و این عکس ساختگی و فتوشاپ بوده است.

نصب کردن پلاک رند غیرقانونی است

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور، در آبان ماه سال 1402 در رابطه با خرید و فروش پلاک رند یا به اصطلاح پلاک خاص و لاکچری بیان کرد: استفاده از پلاک‌های لاکچری به طور کامل ممنوع شده و به هیچ وجه چیزی به نام پلاک رند و پلاک لاکچری وجود ندارد. تمامی پلاک‌ها به طور اتفاقی و سیستمی فارغ از نوع خودرو با هر میزان ارزش مادی صادر می‌شود و هیچ دخالت دستی در چاپ یا اختصاص پلاک به وجود ندارد.

براساس گفته‌های رئیس پلیس راهور فراجا پلاک خودرو‌ها به محض ورود اطلاعات وسیله نقلیه توسط سامانه‌های چاپ پلاک انتخاب می‌شود.

نصب پلاک رند خودروهای دیگر بر روی خودروهای به اصطلاح لاکچری به طور کامل غیرقانونی است و در صورت مشاهده چنین موردی خودرو توقیف و با متخلف به طور قانونی برخورد می‌شود.

حذف اتوماتیک پلاک رند از سامانه شماره‌گذاری

سرهنگ محمدی (رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس) در آبان ماه 1402 در رابطه با وضعیت شماره پلاک‌های رند بیان کرد در پلاک‌های قدیمی که به مالکان جدید اختصاص می‌یابد یا در پلاک‌های جدیدی که به خودروهای نو شماره تخصیص داده می‌شود دیگر هیچ شماره رندی وجود ندارد و حتی اگر در سامانه موجود باشد به طور اتوماتیک از سامانه شماره‌گذاری حذف خواهند شد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد که تا سال 1395 به متقاضایان پلاک‌های رند (حتی با 5 شماره تکراری) نیز واگذار می‌شد اما از آن سال به بعد تخصیص پلاک رند توقیف پیدا کرد و حتی پلاک‌هایی که 4 رقم تکراری داشته باشند نیز از سامانه حذف می‌شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید