تعداد دامنه های ملی ثبت شده به بیش از 850هزار دامنه رسید

تعداد دامنه های ملی ثبت شده به بیش از 850هزار دامنه رسید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، به رسم گذشته و با رند شدن آمار ثبت دامنه های ملی نگاهی می کنیم به وضعیت دامنه های ir در کشورمان که هر روز با استقبال بیشتری روبرو می شود. آماری که نشان می دهد با اینکه اغلب دامنه های خوب و اصلی این پسوند ثبت شده است ولی باز هم کاربران دامنه های چند سیلابی و در دسترس را ثبت و استفاده می کنند. عبور از مرز ۸۵۰/۰۰۰ دامنه ملی باعث شد که مجدد به بررسی دامنه های ir بپردازیم. در ادامه با وب سایت رند همراه باشید.

ثبت دامنه

ایرنیک با ثبت آمار ۸۵۱/۸۲۲ دامنه ثبت شده در سایت خود (در تاریخ ۱۳۹۵/۱۱/۱۷) خبر از ثبت بیش از ۵۰/۰۰۰ دامنه در حدود ۴ماه را داد. ۱۳مهرماه ۱۳۹۵ بود که خبر ۸۰۰/۰۰۰ تایی شدن دامنه های ir را در وب سایت رند منتشر کردیم و حالا پس از گذشت حدود ۴ماه از آن خبر تعداد دامنه های ثبت شده به بیش از ۸۵۰/۰۰۰ دامنه رسیده است. این موضوع با توجه به تاریخچه ثبت دامنه های ملی نشان می دهد که در ۴ماه گذشته سرعت ثبت دامنه های ملی به شدت افزایش یافته است.

در این میان خبرگزاری مهر نیز ایران را بزرگترین کشور در خاورمیانه از نظر تعداد ثبت دامنه دانسته و در خبری اعلام کرده است ایران نه تنها در خاورمیانه پیشتاز است بلکه از کشورهایی مانند فنلاند ، یونان ، اسلواکی ، ترکیه ، هنگ کنگ ، مالزی و سنگاپور نیز جلوتر بوده و با رشد سالانه ۴۵درصد در میان ۴کشور برتر دنیا از لحاظ ثبت دامنه قرار گرفته است.

این رشد را می توان به دلیل شروع فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و حضور پررنگ استارت آپ های نوپا دانست اما بسیاری بر این باورند که حضور فعالان نوپا در بازار خرید و فروش دامنه باعث این سرعت ثبت در دامنه های ملی شده اند. البته ارزان بودن دامنه های ملی را نمی توان فراموش کرد و شاید اصلی ترین دلیل انتخاب دامنه های ir قیمت پایین آنها باشد. موضوعی که بدون هیچ سرمایه زیادی (مخصوصا نسبت به com.) می تواند به یک کسب و کار تبدیل شود.



اخبار مرتبط و گذشته

ثبت بیش از ۸۰۰هزار دامنه ملی + مصاحبه با بهترین دامینرهای ایران

ثبت بیش از ۷۰۰هزار دامنه ir

آمار دامنه های ملی ثبت شده



برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید