کانال های خبری مطرح باید با مجوز فعالیت کنند

کانال های خبری مطرح باید با مجوز فعالیت کنند

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، دومین همایش ملی خدمات الزامی ICT در منطقه های روستایی و کمتر توسعه یافته در تاریخ ۱۵ و ۱۶ آذر ۱۳۹۵ در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد. در روز اول این همایش ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی در افتتاحیه این مراسم حضور به عمل رسانده و توضیحاتی درباره مصوبه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد. طبق این مصوبه کانال های خبری و اطلاع رسانی مطرح و پربازدید در شبکه های اجتماعی و ارتباط جمعی ساماندهی خواهند شد.

محمود واعظی
طبق گفته واعظی ، براساس این مصوبه ، افرادی که در کانال های گوناگون خبری و اطلاع رسانی فعالیت می کنند و بیش از یک حد تعیین شده ای عضو دارند ، باید مجوزهای مربوطه را دریافت کنند. از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد تا کمیته‌ ای تشکیل داده و آیین‌ نامه ای برای این طرح در مدت زمان یکماه اجرا نماید. به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه باید شامل جزئیات مجوز و تعداد اعضای کانال به صورت دقیق باشد که در صحبت‌ های اولیه برای مجوز داشتن کانالی تعداد اعضای آن باید حداقل ۵۰۰۰ کاربر باشد.

شایان ذکر است واعظی از اختصاص دادن بودجه ای معادل ۳۵۰میلیارد تومان برای ارتباط رسانی به روستاهای کشور در سال ۱۳۹۶ خبر داد. وی همچنین از برنامه های مهم دولت ، عرضه خدمات روستایی که به تعبیرش طی سه سال و نیم گذشته توجه خاصی در خصوص آن انجام شده را اعلام کرد. طبق سخنان واعظی در حال حاضر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تلفن دسترسی دارند و شرکت مخابرات در تلاش است تا در یک‌ سال آینده دسترسی به اینترنت نیز در این اکثر این روستاها امکان پذیر باشد. وی اظهار کرد که فراهم کردن ارتباطات اینترنتی برای روستاها باعث رونق کسب و کار در این مناطق می گردد.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید