مدیرعامل کیش سل از احتمال شکست اپراتورهای مجازی می گوید

مدیرعامل کیش سل از احتمال شکست اپراتورهای مجازی می گوید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، پس از صادر شدن مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، نخستین سیم کارت های اپراتور مجازی موبایل با کد ۰۹۹۹ آذرماه سال جاری به بازار می آیند. مدیرعامل اولین اپراتور مجازی موبایل کشور (کیش سل) ، هوشنگ مرتضوی طی نشست خبری این چنین اظهار داشت : این سیم کارت ها در دو فاز به صورت دائمی و اعتباری از اواسط آذرماه ۱۳۹۵ و اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه ۱۳۹۵ وارد بازار ارتباطات کشور می گردند.

اپراتور مجازی

طبق گفته مرتضوی ، هدف از عرضه این سیم کارت ها تمرکز یافتن در موضوع بانکداری الکترونیک خواهد بود. وی در این خصوص این چنین گفت : با استفاده از این سیم کارت ها کاربر می تواند به همه خدمات بانکداری تلفن همراه دسترسی داشته باشد و نقل و انتقال پولی انجام دهد. مدیرعامل اولین اپراتور مجازی موبایل کشور با بیان این موضوع که در زمینه عرضه خدمات ، با مشورت آلمانی ها کارها جلو رفته است این نکته را یادآور شد که در حدود دو سال است وارد بخش تلفن همراه  و خدمات ارزش افزوده شده ایم.

همچنین وی از ارائه سیم کارت های این اپراتور در دو مدل سرویس های عام و سرویس های خاص بانکی خبر داده و ادامه داد : طبق قراردادی که با یکی از اپراتور ها بسته ایم ، شبکه اپراتور مجازی از طریق شبکه  این اپراتور فعال خواهد شد و کیفیت عرضه سرویس های آن ضمانت شده است. مرتضوی درباره فعالیت با دو برند نیز این چنین گفت : برند طبق قوانین کشور باید ثبت علائم تجاری را داشته باشد و ما هم این کار را انجام داده ایم ، که البته یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور دو برند تجاری را به ثبت رسانده است.

هوشنگ مرتضوی برند تجاری سیم کارت های این شرکت را «ایرانتل» و «سامانتل» و تعرفه این سیم کارت ها را مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرده و گفته است: «سقف و کف را طبق فرمولی که برای خدمات اپراتور های موبایل دارند، خواهیم داشت». وی ورود اپراتور های مجازی به بازار ارتباطات را در دنیا موضوعی جدید ارزیابی کرده و گفته: «مطالعات نشان می دهند که حدود ۷۲ درصد از این تجارت با شکست مواجه می شود و بسیاری از فعالان این صنعت در این حوزه موفق نخواهند بود. اما در صورت سرمایه گذاری مناسب و نقشه راه دقیق ، می توان امید داشت این پروژه در ایران با موفقیت همراه باشد».

گفتنی است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موافقت اصولی ۲۴ متقاضی ارائه خدمات اپراتوری مجازی موبایل را صادر کرده است که از این میان شرکت "کیش سل پارس" موفق شد نخستین مجوز فعالیت در این زمینه را از رگولاتوری دریافت کند. شرکت های دارای موافقت اصولی اپراتوری مجازی موبایل باید حداقل با یکی از اپراتور های فعلی دارای شبکه در کشور قرارداد همکاری منعقد کنند.

اپراتورهای مجازی موبایل قادر خواهند بود برای مقاصد خاص ، با استفاده از زیرساخت های سخت افزاری اپراتورهای سه گانه فعلی (MNO) ، سیم کارت های خود را با برند خودشان به بازار عرضه کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید