شکایت سیروان خسروی از همراه اول

شکایت سیروان خسروی از همراه اول

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، اپراتور همراه اول با ارائه لیست بلند بالایی از خوانندگان پاپ و کلاسیک توانسته آوای انتظار گوناگونی را برای مشترکان خود تهیه کند ، اما در چند وقت اخیر با ناراضی بودن عده ای از اهالی هنر و موسیقی اخباری از اعتراض چند تن منتشر شده مبنی بر اینکه موزیک آنها از طریق همراه اول بدون مجوز در اختیار افراد قرار گرفته است. این در حالی است که همراه اول بابت این موزیک ها از کاربران پول دریافت می کند.

شکایت سیروان خسرویاولین تصویری که سیروان خسروی در اینستاگرام خود منتشر کرد

یکی از این خوانندگان سیروان خسروی خواننده سرشناس کشورمان می باشد ، که در صفحه اینستاگرام خود با عکسی از تبلیغ آوای انتظار ترانه "بازم بتاب" منتشر کرده و خواهان حذف شدن این آهنگ از آرشیو همراه اول گشته است. حال شرکت همراه اول اعلام کرده ترانه سیروان خسروی را یک شرکت تولید کننده محتوا ، با ارائه مجوز در لیست آوای انتظار قرار داده است.

در این خبر آمده که با به کارگیری یکی از آهنگ های آقای "سیروان خسروی" به عنوان آوای انتظار که وی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده اجازه استفاده از آن را نداده است و توسط شرکت "سروش همراه رسانه" که یکی از شرکت های تامین کننده محتوا (CP) در حوزه آوای انتظار است در لیست آوای انتظار همراه اول قرار گرفته است و طبق اعلام شرکت سروش همراه رسانه ، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۹ دیماه ۱۳۷۸ اجازه انتشار محتوای متعلق به سازمان صدا و سیما در بستر تلفن همراه را به شرکت سروش همراه رسانه داده و محتوای مورد ادعای آقای سیروان خسروی نیز از جمله محتوا های متعلق به سازمان صدا و سیما می باشد.

شکایت از همراه اولدومین تصویری که سیروان خسروی در اینستاگرام خود منتشر کرد

شرکت همراه اول در انتها خاطر نشان کرده است که همانطور که پیش تر نیز در جواب به ادعایی مشابه نیز اعلام گشته بود ، در واقع اپراتورهای تلفن همراه برای تهیه آهنگ های سرویس RBT (آوای انتظار) خود ، از طریق شرکت های تامین کننده محتوا (CP) اقدام می نمایند و این شرکت ها نیز با عقد قرارداد با ناشرینی که مجوز مربوطه را برای منتشر کردن آثار هنری دارند ، همکاری کرده و از این طریق محتوای هنری مورد نیاز خود را به دست می آورند. به این صورت خود اپراتور به صورت مستقیم وارد مذاکره با هنرمندان نمی گردد.

شایان ذکر است همراه اول بر روی شرکت های تامین کننده محتوا ، نظارت دقیق دارد تا بدون اجازه ناشر ، آوای انتظاری تولید نشود و در صورت اثبات تخلف ، با شرکت متخلف برخورد جدی صورت می گیرد. بدیهی است اظهارنظر در مورد نوع تعامل و روابط ناشر مجوزدار با هنرمندان جز حوزه  اختیارات و وظایف همراه اول نمی باشد و موضوع از طریق مراجع ذیربط قابل پیگیری است که طبیعتاً این حق برای آقای سیروان خسروی نیز محفوظ است.

البته این ماجرا گویا تمام نشده و آقای سیروان خسروی بعد از انتشار و دفاعیه همراه اول ، مجدد تصویری را در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرده و در آن اعلام کرده است که از همراه اول به صورت رسمی شکایت خواهد کرد. در ادامه متن پیام آخر آقای سیروان خسروی را می توانید بخوانید.

"بنا به اعلام همراه اول ، امتياز آهنگ "بازم بتاب" متعلق به صدا و سيماست و به همين دليل شركت "سروش همراه رسانه" اين آهنگ رو در ليست آهنگ هاى پيشواز قرار داده! قاعدتا راهى به جز شكايت قانونى باقى نميمونه. درسته اين پروسه زمان بر هست ولى هميشه بهترين راه براى مقابله با كلاهبرداری هاى احتمالى در آينده س. توضيح : امتياز اين آهنگ به سازمان صدا و سيما و هيچ شخص حقيقى يا حقوقى واگذار نشده."

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید