نکات مهم درباره دامنه های اینترنتی

نکات مهم درباره دامنه های اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، خیلی از کاربران سوالات متداولی درباره دامنه های اینترنتی دارند که اغلب سوالات مشترکی است. در این مطلب سعی کرده ایم بسیاری از این سوالات را پاسخ داده و تا جایی که می شود برای پاسخ سوالات تخصصی شما از منابع معتبری مثل سایت Moz کمک بگیریم تا از نظر کارشناسی جواب ها نقصی نداشته باشند. پس این مطلب را دنبال کنید شاید سوال شما نیز در میان همین سوالات باشد.

تاثیر دامنه در سئو

شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش "تماس با ما" ارسال کنید تا ما با مراجعه به بزرگترین منابع آموزشی و اطلاع رسانی دنیا جواب آن را به شما بدهیم. خوشحال می شویم در این راستا افرادی که اطلاعات کافی و مفید دارند با ما در میان بگذارند و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنند.



دامنه چیست ؟

آدرس های اینترنتی که قابل خوانده شدن توسط انسان است و به کمک آن شما می توانید به محتوای یک سایت دسترسی داشته باشید. پسوندهای دامنه می تواند مختلف باشد.



آیا استفاده از جدا کننده ها یا - در نام دامنه مشکل دارد ؟

هر چه دامنه کوتاه تر و راحت تر خوانده و نوشته شود از نظر دسترسی کاربران سایت شما بهتر است. در تمام دنیا استفاده از جداکننده ها از اعتبار آدرس اینترنتی شما می کاهد.



کدام دامنه ها رده بالا هستند ؟

به دامنه هایی گفته می شوند که از نظر جهانی اعتبار و کاربرد داشته باشند. مانند com



تعداد کارکترهای یک دامنه چقدر اهمیت دارد ؟

باز هم تکرار می کنیم. هرچه دامنه کوتاه تر ، با معنی تر و قابل فهم تر باشد کاربران سایت شما به راحتی آن را به خاطر می سپارند. در مورد ثبت دامنه سایت های مطرح دنیا از ۱۵ کارکتر برای یک دامنه مناسب یاد کرده اند. همچنین نام دامنه نباید از نظر املایی مشکل داشته باشد.



زیردامنه یا SubDomain چیست ؟

به یک زیرشاخه از دامنه اصلی زیردامنه گفته می شود. زیردامنه داشتن مشروط به داشتن دامنه اصلی است. به طور مثال شما می توانید دامنه www.rond.ir را داشته باشید و سپس برای آن یک زیر دامنه تعریف کنید. مثل shop.rond.ir



دامنه ارتباطی به SEO و موتورهای جستجوگر دارد ؟

پاسخ این سوال در تمامی سایت های مطرح SEO موجود است. به طور مثال سایت Moz که از مطرح ترین و معروفترین سایت های سئو می باشد در این باره گفته این ارتباط به شدت وجود دارد. سایت Moz در این رابطه به چند نکته زیر اشاره کرده است :

۱- در ذهن ماندگار باشد : هنگام انتخاب اسم دامنه ، نامی را انتخاب کنید که کوتاه و مفهمومی باشد. به راحتی قابل تایپ کردن باشد و در تبلیغات شفاهی به راحتی قابل انتقال باشد. یادتان نرود موتورهای جستجوی مطرح قابلیت فهم کلمات را دارند و این موضوع هر روز دقیق تر می شود.

۲- انتخاب دامنه با کلمه کلیدی مرتبط : سعی کنید دامنه شما شامل کلمه کلیدی سایت شما نیز باشد. در سال های اخیر گوگل تغییرات بسیاری در ساختار موتورجستجوی خود داده است. انتخاب نام دامنه با مفهوم مشخص می تواند شما را در راه رسیدن به صفحات نخست یاری دهد.

۳- پرهیز از جداکننده : این نکته شاید در این مطلب تکراری باشد ولی سایت Moz نیز تاکید شدیدی بر نداشتن - در دامنه دارد و این کار را رفتاری اسپم گونه خوانده است.

۴- دامنه های رده بالا : سایت Moz در چندین مقاله مختلف بر این موضوع پرداخته است که دامنه های رده بالا و جهانی اولویت بر دامنه های کشوری دارند. ولی در همین سایت اشاره جالبی شده است به میزان اهمیت گوگل به محل افراد مراجعه کننده و کشور دامنه ثبت شده. یعنی اگر شما بیشتر بازدیدکنندگان سایت تان از ایران است دامنه ir برای سایت شما خیلی با اهمیت تر از سایر دامنه هاست. البته به این نکته توجه داشته باشید که الگریتم ها مهمتری برای سئو وجود دارد.

۵- زیر دامنه ها یا SubDomain : در بسیاری از مقالات آمده است که از زیردامنه ها استفاده نکنید و به جای آن از ساختار پوشه ای استفاده کنید. به طور مثال به جای Shop.Rond.ir از Rond.ir/Shop استفاده کنید.

۶- خرید دامنه : به اعتقاد خیلی از بزرگان این صنعت ، بعد از خرید یک دامنه ، ارزش بک لینک های آن دامنه کمرنگ تر از قبل می شود. این امر بیشتر زمانی مفهوم پیدا می کند که یک دامنه منقضی شود.

۷- طول عمر دامنه : به گفته Moz بسیاری از بزرگان سئو در دنیا ، قدمت و سن دامنه را مهمترین عامل در موفقیت آن دامنه می دانند. این موضوع از سوی برخی از سایت های مرتبط با سئو رد شده است و همچنان هیچ موتور جستجویی در دنیا این موضوع را تاکید و یا رد نکرده است.

۸- تغییر دامنه : اگر یک وب سایت مجبور به تغییر نام سایت خود شود باید تمامی نکات هدایت کننده ها را رعایت کند و در این زمینه با متخصصین برنامه نویسی و سئو مشورت کند.



انتقال امن دامنه :

خرید و فروش دامنه یک کسب و کار جهانی است. در بیشتر مواقع این خرید و فروش ها زیر نظر آژانس های خرید و فروش دامنه صورت می گیرد. در ایران به خاطر مشکلات مختلف این موضوع حل نشده است و بیشتر کاربران با اعتماد به هم انتقال را انجام می دهند. البته سایت رند در این زمینه سرویس "پرداخت امن" را راه اندازی کرده است که کاربران می توانند از آن در راستای انتقال امن دامنه اقدام نمایند.



رنک دامنه :

همان طور که پیش از این در سایت رند اعلام کرده بودیم ، رنک گوگل دیگر اهمیتی ندارد و جدیدا به میزان محتوا و خود دامنه امتیاز داده می شود که در بین سئوکاران DA و PA شناخته می شود. البته قدرت بک لینک و اسپم نبودن دامنه از سایر مواردی است که می تواند قیمت دامنه را تغییر دهد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید