نسل پنجم تلفن های همراه شگفتی ساز می شود

نسل پنجم تلفن های همراه شگفتی ساز می شود

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با رشد فناوری و تکامل در دنیای دیجیتال و عوض شدن نسل به نسل تلفن های همراه و باقی اسمارت فون ها ، تکنولوژی GPRS نیز دستخوش تغییرات زیادی شده که باعث روند این تغییرات در اینترنت موبایلی هم بوده ایم.

نسل پنجم تلفن همراه
همان طور که می دانید GPRS اولین نسل اینترنت تلفن همراه بوده که سرعت آن بین ۱۲۰ تا ۳۸۴ کیلوبایت بر ثانیه بود ، که سرعت بسیار پایینی تلقی می شد. بعد از آن تکنولوژی G2 یا Edge به عنوان نسل دوم اینترنت تلفن همراه ارائه گشت که این نسل در زمان محبوبیت برند "بلک بری" ، بسیار پر طرفدار بود. در واقع اولین گوشی آیفون بدون پشتیبانی از 3G ارائه گشت و علت آن محدود بودن دسترسی به این فناوری بود اما در نهایت سرعت این تکنولوی ۴۷۳ کیلوبایت در ثانیه بود ، در حالی که این میزان افزایش سرعت به نظر زیاد نمی باشد اما در عمل تفاوت مشخص بود.

بعد از دوران 3G تغییرات اینترنت تلفن همراه  مشخص شد و فناوری 4G LTE تغییراتی را در صنعت موبایل ، به وجود آورد. در نهایت سرعت قابل دسترس با این تکنولوژی در تئوری ۱۵۰ مگا‌بایت در ثانیه است که البته در اکثر نقاط دسترسی به چنین سرعتی امکان پذیر نمی باشد.

البته چند سالی است که 4G LTE در دسترس کاربران قرار دارد ، در واقع "ورایزون" که یک شرکت مخابراتی آمریکایی می باشد در سال ۲۰۱۰ میلادی شبکه LTE خود را راه اندازی نمود اما در حال حاضر "ورایزون" و دیگر اپراتورها به دنبال دستیابی به فناوری 5G هستند که پیشرفت بعدی این صنعت حساب می شود.

جالب است بدانید که سرعت اینترنت 5G در حدود ۲۰ گیگا‌بایت در ثانیه می باشد که تفاوت بسیاری با 4G دارد و این سرعت حدود ۲۰۰ برابر پر‌سرعت‌ ترین اینترنت مربوط به ISP های آمریکا می باشد. باید منتظر ماند و دید که نسل بعدی اینترنت تلفن همراه چه زمان ارائه می گردد.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید