ایرانسل پیشگام در ارائه خدمات M2M

ایرانسل پیشگام در ارائه خدمات M2M

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، امروزه دنیای ارتباطات محدود به افراد نیست و انواع دستگاه ها ، ماشین آلات ، خودروها و اشیای مختلف نیز به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند. این ارتباطات نیازمند یک بستر امن و پیشرفته است که مدیریت تعداد زیادی دستگاه و حجم بالایی از ارتباطات را برای سازمان ها و دولت ها میسر سازد. پیش بینی های صورت گرفته در این زمینه حاکی است که تا چند سال آینده حدود ۵۰ میلیارد دستگاه از این طریق به یکدیگر متصل خواهند شد و بیش از ۵۰۰ اپراتور تلفن همراه در ۱۹۰ کشور جهان نیز خدمات M2M را ارائه خواهند داد.

خدمات ماشین به ماشین

ایرانسل همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی ایران تلکام ۲۰۱۵ ، برای نخستین بار در ایران ، سامانه پیشرفته خدمات دستگاه به دستگاه (Machine to Machine) را معرفی کرد.

مجموعه ایرانسل ، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری کرده و اینک با اجرایی شدن آن ، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف روی این بستر توسط شرکت ها و سازمان ها را فراهم آورده است و نقش کلیدی در اشتغال زایی و ارایه خدمات دولت همراه ایفا می‌کند.

خدمات دستگاه به دستگاه چیست ؟

ارتباطات دستگاه به دستگاه (M2M) عبارت است از هرگونه ارتباطی که طی آن دو یا چند دستگاه بر بستر ارتباطی ثابت یا همراه به یکدیگر متصل می شوند. ارتباط دستگاه به دستگاه به تجهیزات موجود در هر شبکه این امکان را می دهد که بدون نیاز به دخالت عامل انسانی ، انتقال و تبادل اطلاعات را انجام دهند و در حال حاضر عمدتا برای مدیریت و نظارت از راه دور انواع دستگاه ها ، وسایل و خودروها استفاده می شود.


سامانه خدمات دستگاه به دستگاه ایرانسل علاوه بر ارائه خدمات و بستر ارتباطی ، امکانی را فراهم کرده است که سازمان ها برنامه های کاربردی خود را بر روی این بستر پیاده سازی نموده و از خدمات متمرکز آن استفاده نمایند .

 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید