شماره های رند حروفی را بیشتر بشناسیم

شماره های رند حروفی را بیشتر بشناسیم

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شماره های حروفی یا رند حروفی در تمام دنیا یکی از مرغوب ترین و گران ترین شماره ها می باشند. این شماره ها به خاطر نمایش و شماره گیری به صورت حروف در ذهن بهتر مانده و اغلب شرکت های معروف از این نوع شماره ها برای تبلیغات خود استفاده می کنند. شماره های رند حروفی در تلفن های ثابت و همراه موجود بوده و در هر دو می توان این شماره ها را شکل داد. لازم به ذکر است در زبان انگلیسی به این دست از شماره های  Phoneword گفته می شود.

رند حروفی

شاید تصور خیلی از افراد این بوده است که این حروف فقط جهت ارسال پیامک بوده و یا برای وارد کردن نام در دفترچه تلفن های همراه به کار رفته است. اما اگر به تلفن های خیلی قدیمی نیز توجه کنید متوجه وجود این حروف در آنها نیز می شوید که این موضوع نشان دهنده قدیمی بودن کاربرد این نوع رند در شماره های می باشد.

تلفن قدیمی

در تلفن های هوشمند امروزی قابلیت شماره گیری با حروف نیز در نظر گرفته شده است. به طور مثال شما می توانید به جای وارد کردن شماره ، کلمه مورد نظر خود را شماره گیری نمایید. مانند شکل زیر :

آموزش رند حروفی


نکته جالب اینجاست که در خیلی از کشورهای دنیا مانند امارات متحده عربی و ترکیه شماره های پلاک خودروها نیز به صورت حروفی خرید و فروش می شود.



آشنایی با شماره های رند حروفی

اگر به تلفن های همراه و ثابت خود نگاهی بیاندازیم ، مشاهده خواهید کرد در کنار هر عدد سه یا چهار حرف انگلیسی نیز قرار دارد. در اصل به صورت ساده تر می توان گفت که هر عدد مساوی با سه یا چهار حرف انگلیسی است. مانند جدول زیر:

عدد  روی  گوشی

حروف  معادل

2

a  ,  b  ,  c

3

d  ,  e  ,  f

4

g  ,  h  ,  i

5

j  ,  k  ,  l

6

m  ,  n  ,  o

7

p  ,  q  ,  r  ,  s

8

t  ,  u  ,  v

9

w  ,  x  ,  y  ,  z

حال با کنار هم قرار دادن حروف می توان یک کلمه را تشکیل داد. به طور مثال اگر شما بخواهید کلمه alireza را شماره گیری کنید باید شماره ۲۵۴۷۳۹۲ را بگیرید. باید توجه کنید که حروف معادل به معنای عدد مقابل آن است و اگر کلمه به طور مثال دو حرف aa داشته باشید شما باید عدد ۲ را دوبار بگیرید. (به صورت ۲۲) همچنین اگر کلمه ab را بخواهید بگیرید باید باز هم دو بار عدد ۲ را بگیرید. پس حروف a , b , c همان عدد ۲ می باشد و به همین ترتیب و طبق جدول راهنمای بالا بقیه حروف به همین شکل گرفته می شوند.


مثال تصویری جهت آشنایی بیشتر : 

0912Farshad = 0912-3277423

مثال - فرشاد




مزایای شماره های رند حروفی در تبلیغات

هدف از تبلیغات اغلب شناخته شدن یک برند و آشنایی مخاطبین با محصولات آن برند می باشد. اما شناخته شدن یک برند و محصولات برای مشتریان کافی نیست و آنها خواهان برقراری تماس از هر طریقی با شما هستند. حالا اگر شما بتوانید مشتری را به سوی یک ارتباط راحت و بی دردسر هدایت کنید قطعا برنده یک رقابت بزرگ خواهید بود.

هدایت کردن مشتری برای ایجاد یک تماس راحت می تواند یک شماره تماس یا یک وب سایت باشد. حالا اگر شماره یا آدرس اینترنتی شما طولانی ، غیر رند و ناخوانا باشد قطعا مخاطب آن را نمی تواند به راحتی حفظ کرده و با شما تماس بگیرد. داشتن شماره رند حروفی این کمک را به شما می کند تا مخاطبان و مشتریان شما فقط با مشاهده یک کلمه شماره شما را نیز داشته باشند.


فرض کنید شما بیلبورد خود را در یکی از اتوبان های معروف شهر نصب کرده اید. اتومبیل هایی که از کنار بیلبورد شما و از اتوبان می گذرند سرعت بالایی داشته و برای مشاهده برند و اطلاعات تماس شما فقط ۲ تا ۳ ثانیه فرصت دارند. اینجا داشتن یک شماره رند و یا حروفی به کمک شما و مشتریان تان می آید.

به طور مثال اگر نام برند شما ایران باشد فقط کافی است پس از خریداری شماره 021-IRAN آن را در تبلیغات خود استفاده کرده تا مخاطبین به راحتی آن را به خاطر بسپارند. (021-IRAN  معادل 021-4726 می باشد)

در سراسر جهان و به تازگی در کشورمان خیلی از شرکت های بزرگ و مطرح از این نوع شماره های جهت تبلیغات خود استفاده می کنند. شرکت هایی مثل اپل ، نوکیا ، سونی ، یاهو ، نیسان و هزاران برند معروف دیگر از جمله این شرکت ها هستند.

نحوه جستجوی شماره های رند حروفی

در نسخه جدید وب سایت رند شما می توانید در قسمت جستجو که در صفحه اول نمایان است ، به جای عدد حروف وارد نمایید. با این امکان شما توانایی پیدا کردن شماره هایی که قابلیت رند حروفی داشته و به نام یا کلمه شما نزدیک است را دارید.

آموزش جستجو



پاسخ به سوالات احتمالی مخاطبان

ممکن است برای شما نیز سوالاتی در مورد شماره های رند حروفی پیش بیاید. ما به صورت گلچین بیشترین سوالات کاربران را در اینجا آورده و جواب آنها را نیز داده ایم. در صورتی که شما هم سوالی در مورد شماره های حروفی دارید می توانید پس از عضویت در سایت ، از طریق ارسال نظرات که در زیر همین صفحه قرار داده شده است ، سوالات خود را مطرح کرده تا پس از بررسی جواب شما داده شود.


سوال :
کنار هر عدد در گوشی تلفن ۳ یا ۴ حرف انگلیسی قرار دارد. به طور مثال کنار عدد ۴ ، حروف G و H و I قرار گرفته است. حالا این سوال مطرح است که عدد ۴ معادل با کدام حرف است ؟

جواب :
در شماره های رند حروفی ، A و B و C هر سه به معنای عدد ۲ هستند. D و E و F هر سه به معنای ۳ هستند و به همین ترتیب و مطابق با جدول بالا این روند ادامه دارد.


سوال :
برای زدن حرف B آیا باید دو بار دکمه ۲ را بزنیم ؟

پاسخ :
خیر، حروف A و B و C هر سه به معنای دکمه ۲ هستند (یک بار). D و E و F هر سه به معنای دکمه ۳ هستند (یک بار) و به همین ترتیب و طبق جدول ذکر شده بالا سایر شماره ها و حروف مشخص هستند. این روش یک استاندارد بین المللی و جهانی بوده که در کل دنیا با نام Phoneword شناخته می شود. در ایران نیز شرکت مخابرات کلمه “فون واژه” را برای این نوع شماره انتخاب کرده و سایت رند نیز “رند حروفی” استفاده می نماید.


سوال :
از کجا معلوم می‌شود که یک عدد به طور مثال ۲ معادل حرف A است یا B یا C ؟

جواب :
شما برای معرفی شماره خود فقط کلمه مورد نظر را می گویید. به طور مثال زمان اعلام شماره خودتان می گویید 021-Salam.


سوال :
در صورتی که یک شماره رند حروفی تهیه نماییم ، زمان برقراری تماس در گوشی فرد مورد نظر شماره نمایش داده می شود یا اسم ؟

جواب :
خیر. در صورتی که مخاطب شما نام شما را ذخیره کرده باشد همان نام و در غیر این صورت شماره شما به صورت عددی نمایش داده می شود. در تمام دنیا این قانون به همین شکل بوده و شماره های حروفی در زمانی به چشم می آیند که مخاطبان یا مشتریان شما بخواهند شماره شما را به یاد داشته و نیازی به ذخیره سازی آن نداشته باشند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید