آشنایی با نوترینو اینترنت 3G همراه اول

آشنایی با نوترینو اینترنت 3G همراه اول

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، پس از کلی حرف و حدیث بالاخره امتیاز رسمی ارائه خدمات نسل سوم سیم کارت به همراه اول نیز داده شد و این شرکت در نخستین گام اینترنت 3G خود را تحت نام نوترینو یا Notrino معرفی کرد. لازم به ذکر است که سرویس نسل سوم همراه اول بر اساس سرویس های انتقال داده کار کرده و در آن استفاده از اینترنت پرسرعت و برقراری ارتباطات چند رسانه ای بسیار ساده و آسان است.

نام نوترینو یا Notrino برگرفته شده از یک ذره بنیادی است که جرم بسیار اندکی دارد اما سرعت آن برابر با سرعت نور است. این ذرات در همه جا وجود داشته و مسافت های طولانی را بدون هیچگونه مانعی در درون مواد طی می کنند. Notrino در حروف یونانی به شکل v یا "نو"  نمایش داده می شود.

نوترینو

اما نسل سوم سیم کارت های همراه اول که از این پس با نام نوترینو از آن یاد می کنیم قابلیت ارائه خدمات زیر را دارد :

  • قابلیت استفاده از اینترنت پرسرعت 3G حتی در وضعیت حرکت
  • امکان برقراری تماس های تصویری
  • اتصال به شبکه های تلویزیونی محلی و نمایش برنامه های آنها با سرعت و کیفیت بالا
  • توانایی انتقال انواع اطلاعات در فضای مجازی
  • کیفیت بالاتر آنتن دهی و دریافت سیگنال جهت داشتن ارتباطی با کیفیت تر

باید توجه داشت برای استفاده از سرویس 3G یا 4G همراه اول ، حتمی باید در محدوده تحت پوشش شرکت مخابرات باشید. برای متوجه شدن از اینکه در محدوده چه نوع سرویسی هستید باید بروی علامت کنار آنتن ، در گوشی تلفن همراه خود نگاه کنید. اگر علامت H یا 3G و یا +H نمایش داده شود شما در محدوده 3G و اگر علامت 4G یا LTE نمایش داده شود شما در محدوده آنتن دهی 4G می باشید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که گوشی تلفن همراه شما باید قابلیت استفاده از این تکنولوژی را دارا باشد. جهت راهنمایی از لیست گوشی های دارای قابلیت 3G و 4G می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

لیست گوشی های دارای قابلیت 3G و 4G

لازم به ذکر است که در جهت استفاده از سرویس 3G نیازی به تعویض سیم کارت خود ندارید و فقط کافی است یکی از بسته های فعال سازی بسته هوشمند اینترنت همراه اول را خریداری نمایید. همچنین بسته های فعالسازی جهت استفاده در انواع سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول تهیه شده و مشترکین ، با فعال نمودن بسته مورد نظر خود و قرار گرفتن در محدوده پوشش دهی یکی از شبکه های 3G و یا 4G می تواند از انواع خدمات نسل جدید سیم کارت استفاده نمایند. تنظیمات نوترینو نیز همان تنظیمات GPRS بوده و شما نیازی به تنظیم مجدد بر روی گوشی خود ندارید.


نحوه فعال سازی نوترینو

شرکت همراه اول تا پایان تابستان ۱۳۹۳ امکان استفاده از این سرویس را فقط مشروط به خریداری سرویس های اینترنت هوشمند نموده و هزینه اضافه ای از مشترکین دریافت نمی کند اما به زودی اینترنت نسل سوم و چهارم در دو بسته متفاوت به نام های آلفا و آلفا+ عرضه خواهد کرد. بسته آلفا دارای سرعت ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه و بسته آلفا+ با سرعت ۱مگابایت بر ثانیه در اختیار مشترکان قرار خواهد گرفت.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ سرعت های بالای ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه

با توجه به قوانین کشوری ، استفاده از هر گونه اینترنت با سرعت بالاتر از ۱۲۸ کیلوبایت در ثانیه ، نیاز به ارائه یکسری مدارک به شرکت سرویس دهنده می باشد. همراه اول نیز از این قانون مستثناء نبوده و جهت ارائه این سرویس ها نیاز به مدارک زیر دارد :

  • ارسال کارت دانشجویی و يا گواهی اشتغال به تحصيل با تاریخ معتبر
  • ارسال کارت نظام پزشکی يا نظام مهندسی
  • ارسال پروانه وکالت با تاریخ معتبر
  • ارسال کارت بازرگانی معتبر
  • ارسال حکم يا کارت ويژه اساتيد و اعضای هيئت علمی دانشگاه ها
  • ارسال تصوير روزنامه رسمی جهت شرکت ها و سازمان های خصوصی و کارت ملی نماینده ای که معرفی شده است
  • ارسال جواز کسب با تاریخ معتبر
  • معرفی نامه جهت ادارات و ارگان های دولتی و يا شرکت های ثبت شده
  • ارسال کارت خبرنگاری معتبر

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید