محمود واعظی از افزایش مصرف پهنای باند در کشور خبر داد

محمود واعظی از افزایش مصرف پهنای باند در کشور خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، همه روزه تعداد کاربرانی که از کند بودن سرعت اینترنت گله مند هستند بیشتر می شود. از این رو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب در جواب کاربرانی که از اختلالات اینترنت ناراضی بودند این چنین گفت: در هر فناوری جدید که وارد یک سیستم می‌شود احتمال دارد بعضی اختلالات پیش بینی نشده به وجود آید. سراسری شدن نسل سوم و چهارم یا رومینگ ملی از جمله فناوری های جدید بودند که از این قاعده مستثنی نیستند؛ اگر چه در زمان بهره برداری آزمایشی تعدادی از مشکلات تشخیص داده شد و مشکلاتشان نیز رفع شد اما بعضی از  اپراتورها بعد از ۱۰ سال بهره برداری از شبکه خود ، باید تجهیزات و سیستم سخت‌‌افزاری خود را به روز یا تعویض می‌کردند که این کار نیز اختلالاتی را به وجود می‌آورد.

پهنای باند
واعظی با بیان اینکه برای به روزرسانی شبکه های تلفن همراه سعی و تلاش زیادی به عمل می آید تا این کار در زمان های خاص و اوج مصرف کاربران نباشد ، همچنین افزایش پهنای باند اینترنت را تنها یکی از موارد مهم حل مشکلات این بخش دانسته و تاکید کرد که موارد بعدی در این ماجرا این است که این پهنای باند چگونه توزیع می شود و شرکت زیرساخت این پهنای باند را چگونه به زیرمجموعه های خود انتقال می دهد و در کل ، شبکه انتقال پهنای باند به چه صورت خواهد بود.


وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه هر کدام از این موارد قطعا می تواند موثر باشد تصریح کرد: به علت سرعت ورود تجهیزات ، برنامه ها و اپلیکیشن های جدید و وابسته به اینترنت ، حجم مصرف اینترنت در کشور به شدت بالا رفته است به طوری که در یک سال اخیر مصرف پهنای باند کشور بیش از ۲ برابر شده است.
واعظی اینگونه مثال زد که اگر برای کاربری ممکن بود که تا قبل از این ، ۱گیگابایت ماهانه مصرف اینترنت داشته باشد هم اکنون مصرفش به ۲ یا ۴ گیگابایت در ماه رسیده است؛ همه این موارد و برخی مسایل دیگر در کنار پهنای باند بسیار موثر هستند که امیدوارم بزودی با برخی طرح ها و از جمله طرح بزرگ شبکه ملی اطلاعات ، کاربر نهایی دسترسی بهتر و مطلوب‌ تری به اینترنت داشته باشد مشکل کند بودن سرعت برطرف شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید