گرفتن عکس سلفی به یک اختلال روانی تبدیل خواهد شد

گرفتن عکس سلفی به یک اختلال روانی تبدیل خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با زیاد شدن استفاده از اسمارت فون ها و امکانات زیاد آن ، گرفتن عکس های سلفی تبدیل به عادت روزانه اکثریت مردم در تمام جوامع شده است. از این رو عده ای از روانشناسان و آسیب شناسان روسیه طی تحقیقاتی در این رابطه اظهار نظرهای جالبی کردند که سایت اینترنتی آربی‌تی‌اچ گزارشی در این رابطه تهیه کرده که در ادامه آن را می خوانید.

بهترین عکس سلفی

این متخصصین می گویند گرفتن عکس "خودنگار" یا همان سلفی به زودی به مدلی از اعتیاد آسیب شناسی در جامعه تبدیل خواهد شد و باید به شکل جدی به این مقوله نگاه کرد تا این مسئله به عنوان یک اختلال روانی شکل نگیرد.

روزانه کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی عکس های سلفی خود را منتشر می کنند تا مورد تشویق و ستایش قرار گیرند و تا حدودی در برخی موارد دچار خود بزرگ بینی می شوند. روانشناسان روسی با تائید این حقیقت ، خاطر نشان کردند که عکس های "خودنگار" نشان دهنده کم بودن اعتماد به نفس و خودبینی می باشد که حتی در موارد شدید تبدیل به یک بیماری می شود. همچنین در رده بندی سنی مشخص شده که اشخاص جوان در گروه سنی ۱۳ تا ۳۰ سال و بیشتر دختران مبتلا به جنون سلفی می باشند.

سلفی هنرمندان

متخصصان معتقدند شاید گرفتن عکس سلفی یک کار کاملا معمولی و بی خطر دیده شود ولی با بیشتر شدن اشتراک گذاری عکس های خودنگار شخص و گرفتن لایک بیشتر به نشانه تائید و ابراز تعریف دوستان در نظرهای مربوط به عکس ، احساس وابستگی در کاربر ایجاد می شود  تا جایی که ممکن است شخص احتیاج به درمان های روانشناسی داشته باشد تا آرامش خود را به دست آورد.

نکته قابل توجه اینجاست که روانشناسان روسی عقیده دارند همانطور که اعتیاد به اینترنت در لیست بیماری های روانی قسمت بندی شده است ، اعتیاد به شبکه های اجتماعی ، بازی های آنلاین و عکس سلفی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید