وضعیت مبهم در واگذاری شماره به اپراتورهای تلفن همراه

وضعیت مبهم در واگذاری شماره به اپراتورهای تلفن همراه

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، اپراتورهای کشور خبر از تمام شدن شماره های خود داده اند تا بتوانند شماره های جدید دریافت کنند. اما وضعیت نامفهومی بر این اپراتورها حاکم شده است. شرکت رایتل به عنوان اپراتور سوم تا کنون دو پیش شماره ۰۹۲۰ و ۰۹۲۱ را برای مشترکان خود در اختیار داشته که هر پیش شماره دارای ۱۰ میلیون شماره است. وزارت ارتباطات پیش شماره جدید ۰۹۲۲ را در اواخر سال ۱۳۹۳ به رایتل واگذار کرده که در حال حاضر وارد شبکه نشده و به احتمال زیاد در سه ماه آینده فعال می شود.

سیمکارت

وزارت ارتباطات در خصوص درخواست اپراتورها برای گرفتن شماره های جدید این چنین گفت : هر اپراتوری باید مدارک خود را برای شماره های قبلی ارائه دهد زیرا طبق اعلام رسمی وزارت ارتباطات در گذشته به شرکت همراه اول ۱۰۰میلیون شماره عرضه شده که هم اکنون ۴۰میلیون شماره سیم کارت فعال می باشد و به شرکت ایرانسل ۹۰میلیون شماره عرضه شده است.

غلام رضا داداش زاده ، معاون سازمان تنظیم مقررات در پی درخواست اپراتورها برای پیش شماره جدید گفت : اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای گرفتن شماره جدید باید با داشتن مدارک لازم از تمام شدن شماره های قبلی خود به سازمان تنظیم مقررات خبر دهند. وی همچنین در مورد کمبود شماره های همراه اول برای واگذاری گفت : طبق آمارهای رسمی موجود ، اپراتور همراه اول دارای ۴۰میلیون سیم کارت فعال می باشد که حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون از این سیم کارت ها غیر فعال است.

داداش زاده ادامه داد : در گذشته به اپراتور همراه اول ۱۰۰میلیون شماره داده شده بود که این شرکت باید مدارک خود را در مورد استفاده این ۱۰۰میلیون شماره قبلی اعلام کند و به شرط های گذاشته شده توجه کند تا اقدامات برای گرفتن پیش شماره جدید صورت گیرد.

غلامرضا

وی خاطر نشان کرد : به اپراتور ایرانسل نیز ۹۰میلیون شماره داده شده و در حال حاضر این شرکت نیز تقاضای پیش شماره جدید کرده است. معاون سازمان تنظیم مقررات تاکید کرد که اپراتورها قبل از گرفتن شماره جدید باید تکلیف شماره هایی قبل از این واگذار شده را مشخص کنند و همه قوانینی که رگولاتور ها برای گرفتن شماره جدید می دهند را هم ارائه دهند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید