شهرهای ایران دچار کمبود سیم کارت اعتباری همراه اول شده اند

شهرهای ایران دچار کمبود سیم کارت اعتباری همراه اول شده اند

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، مشترکین سیم کارت های اعتباری همراه اول در بعضی از استان ها ، سیم کارت ها را با هزینه بیشتر از نرخ مصوبه ۵۰۰۰ تومان خریداری می کنند. این در حالی است که مراکز رسمی فروش همراه اول سیم کارت های با پیش شماره مختلف عرضه می کنند. شرکت همراه اول در این خصوص اعلام کرد : وضعیت شماره های باقی مانده حالت بحرانی دارد.

سیم کارت اعتباری
چند وقتی است کاربرانی که در استان های فارس و اصفهان قصد خرید سیم کارت های اعتباری دارند ، دفاتر فروش به جای پیش شماره های منطقه ای (اصفهان کد ۰۹۱۳ و فارس ۰۹۱۷) سیم کارت های اعتباری با کد ۰۹۱۴ و ۰۹۱۶ می فروشند و به مشترکین می گویند که سیم کارت های با پیش شماره این منطقه در استان تمام شده است.

قطعا شهروند هر استانی دوست دارد از سیم کارتی با پیش شماره منطقه خود استفاده کنند و خرید شماره استان های دیگر باعث ناراحتی مشترکین همراه اول شده است. این در حالی است که یکی از مشترکین این شرکت گفته در استان اصفهان سیم کارت های اعتباری ۵۰۰۰ تومانی همراه اول با کد ۰۹۱۳ تا ۵۰/۰۰۰ تومان هم فروخته می شود.

سیم کارت اعتباری

"مهدی غیناقی" مدیر کل فروش اپراتور همراه اول ، در مورد علت این مشکل بیان کرد : مشکل شماره منطقه ای در خیلی از استان ها بوجود آمده است و شماره های آزاد یا تمام شده یا رو به اتمام است. در حال حاضر نیز در استان های اصفهان ، فارس ، یزد ، کرمان و چند استان دیگر شماره جدید با کد منطقه (۰۹۱۳ و ۰۹۱۷) موجود نیست ، همچنین به دلیل نبود شماره در استان های اصفهان و کرمان ، از شماره ۰۹۱۴ که مربوط به منطقه شمال غرب کشور است استفاده می شود. در استان فارس هم به دلیل تمام شدن ۰۹۱۷ از ۰۹۱۶ استفاده می کنند.

غیناقی در مورد وضعیت شماره های موجود همراه اول این چنین گفت : در مرحله اول استان های اصفهان ، فارس ، یزد ، کرمان و چند استان دیگر از جهت ارائه سیم کارت صفر در موقعیت قرمز هستند و واگذاری سیم کارت در این استان ها توقف پیدا کرده است. در مرحله دوم در استان هایی که هم اکنون در موقعیت زرد هستند از تیر ماه ۱۳۹۴ موقعیتشان قرمز می شود.

مدیر کل فروش همراه اول برای رفع مشکل کمبود شماره ، از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتورها خواسته تا به خارج کردن شماره های غیرفعال و برگرداندن شماره های بدون استفاده به شبکه روی آورند که شرکت همراه اول به این ابلاغ عمل کرده است و تعدادی از شماره های بی استفاده را به شبکه برگردانده است. اما با توجه به شماره ها و ماندگاری زیاد مشترکین ، این راه نیز برای امسال مناسب نیست و مشکل درست نمی شود.

وی در آخر گفت : همراه اول برای گرفتن شماره های جدید از سال ۱۳۹۱ با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نامه نگاری داشتند و در آخرین نامه در اردیبهشت ۱۳۹۴ ، شرکت همراه اول دو رنج ۱۰میلیونی جدید درخواست کرده که قول هایی هم در این مورد داده شده است.

 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید