در نوروز ایمن سفر کنید

در نوروز ایمن سفر کنید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با نزدیک شدن به عید نوروز و فصل بهار افراد زیادی به مسافرت و گردش می روند. امروزه با زیاد بودن تعداد شبکه های اجتماعی و عضو بودن اکثر مردم به یکی از این برنامه ها و قرار دادن اطلاعات و عکس در صفحات شخصی خود اطلاعات سفر خود را بین دیگران منتشر می کنند و به دوستان و آشنایان و حتی غریبه ها آگاهی می دهند که در سفر هستند.

سفر نوروزی

پلیس فتا در این زمینه اعلام کرده است که کاربران شبکه های مختلف اجتماعی باید حساب های بانکی خود را به صورت روزانه کنترل کنند تا در صورت سو استفاده و یا برداشت غیر مجاز سریع با خبر شوند. همچنین با به پایان رسیدن سال و شروع سفرهای نوروزی پلیس سایبری ، نکاتی را برای جلوگیری از جرایم در فضای مجازی به کاربران اعلام کرده که به شرح زیر می باشد :


۱- هنگام وصل شدن به اینترنت هتل ها و یا هر مکان عمومی دیگر ، خاطر جمع شوید در زمان انجام عملیات بانکداری اینترنتی به استفاده درگاه های ورود اطلاعات از پروتکل "https" مطمئن شده و برای ورود به رمز دوم از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.

۲- با نصب کردن برنامه های مفید و کاربردی در گوشی های هوشمند و تبلت ها در صورت سرقت و یا گم شدن وسیله الکتریکی خود ، می توانید از مکان دستگاه مطلع شوید.

۳- با قرار دادن عکس خود در سفر این امکان را به سارقان می دهید تا با خیال راحت دست به سرقت بزنند ، تا جای ممکن از قرار دادن عکس و توضیحات در مورد سفر خوداری فرمایید.

۴- در صورت رفتن به کافی نت  ، پس از پایان یافتن کار خود از حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و ایمیل خارج شوید و تاریخچه مرورگر کامپیوتر را به اضافه تمام اطلاعات کوکی ها پاک کرده و اطمینان خاطر پیدا کنید که رمز اکانت کاربریتان ذخیره نشده است.

۵- کاربران ، حساب های بانکی خود را به صورت روزانه کنترل کنند که در صورت سو استفاده و برداشت غیر مجاز سریعا مطلع شوند و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از روش ارسال پیام کوتاه از بانک مورد نظر را فعال کنند.

۶- بر روی دستگاه های هوشمند و رایانه های همراه و سایر وسایل الکترونیکی یک پسورد بگذارید تا اگر گم شد اطلاعات شخصی تان قابل دسترس نباشد.

۷- در حفظ و نگهداری لوازم خود دقت لازم را داشته باشید تا وسایلی هم چون دوربین عکاسی و یا هر وسیله و حافظه جانبی دیگری را در محل استقرار خود جا نگذارید.

۸- در هنگام خرید و استفاده از کارت اعتباری سعی کنید خودتان کارت را در دستگاه "POS" بکشید و رمز را هم خودتان وارد کنید تا از کارت اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود مراقبت کنید.



وب سایت رند امیدوار است که تمام کاربران ، توصیه ها و هشدارهای پلیس را جدی گرفته تا هنگام سفر با مشکلی مواجه نشوند.

 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید