سیم کارت

سیم کارت

تلفن ثابت

تلفن ثابت

دامنه

دامنه

پایگاه کشوری سیم کارت ، تلفن ثابت و دامنه
رند / اخبار

هنگام خواب دستگاه هوشمند خود را کنار بگذارید

هنگام خواب دستگاه هوشمند خود را کنار بگذارید

تاریخ درج: ۱۳۹۳/۱۲/۸ تعداد بازدید: 2312

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در دنیای امروزی استفاده از دستگاه های هوشمند مثل گوشی موبایل ، تبلت و غیره... یک امر طبیعی است و در همه حال و هر مکان می توان از این دستگاه ها استفاده کرد. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از این دستگاه ها در کنار تمام مزایا و خوبی ها ، ضررهایی بر جسم و روح انسان می گذارد. مخصوصا زمانی که شما از آنها بیش از حد استاندارد استفاده کنید. در این مطلب سعی شده است شما را با آسیب هایی که این دستگاه ها بر خواب و زندگی روزمره می گذارد آشنا کنیم.

خواب و موبایل

در تحقیقات جدید "دکتر دان سینگل" در زمینه استفاده از سیستم های هوشمند مانند تلفن های همراه ، قبل از خواب و اثرات منفی آن بر بدن انسان آمده است که کاربران دستگاه های دیجیتالی با نگاه کردن به صفحه نمایشگر خود ، به مغز فرمان می دهند که بیدار بمانند زیرا چشمشان در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار می گیرد و "هورمون ملاتونین" تولید نمی کند تا حس خواب آلودگی بوجود آید.

هر شخصی در هنگام خواب به سلول عصبی خود استراحت می دهد اما سلول های پشتیبان باید سمومی را که سلول های عصبی تولید می کنند را پاکسازی کند و اگر هر فرد فقط ۵ ساعت در روز بخوابد این مواد سمی در بدن بیش از ۹۵ درصد افراد باقی می ماند. هر شخص روزانه نیازمند به ۷ تا ۹ ساعت خواب است ، البته گفتنی است عده معدودی از افراد به طور ژنتیکی نیاز به این زمان خواب ندارند.

دکتر دان سیگلدکتر دان سینگل

حال شخصی را در نظر گیرید که با اسمارت فون خود سرگرم است در حالی که صبح زود باید برای رفتن به سر کار آماده شود و زمان کمی را به استراحت می گذراند. قطعا این مساله برای شروع یک روز کاری ، شخص را دچار سردرگمی و تنش خواهد کرد و دیگر علائم منفی مثل کم حافظه بودن ، نیافتن راه حل در برابر مشکلات است و حتی انسولین بدن که تولید کننده متابولیسم است دچار نوسان شده و اشتهای فرد زیاد می شود. نکته اصلی درباره بی خوابی پیدایش یک نوع سم در میان سلول های مغز است که باید آن را جدی گرفت.

زندگی دیجیتالی به سرعت در حال پیشرفت است و این مشکل در سال های اخیر نقش پررنگی پیدا کرده است ، حداقل کار برای داشتن سلامتی تنظیم خواب مفید و خاموش کردن دستگاه های هوشمند در شب و زمان استراحت است.



نظرات
Comments
حیدر
1
0

عالی است.

1813 روز پیش قبل

نظر جدید


برای ثبت نظر ابتدا در سایت لاگین کنید

لطفا ابتدا در سایت لاگین کنید!