هنگام خواب دستگاه هوشمند خود را کنار بگذارید

هنگام خواب دستگاه هوشمند خود را کنار بگذارید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در دنیای امروزی استفاده از دستگاه های هوشمند مثل گوشی موبایل ، تبلت و غیره... یک امر طبیعی است و در همه حال و هر مکان می توان از این دستگاه ها استفاده کرد. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از این دستگاه ها در کنار تمام مزایا و خوبی ها ، ضررهایی بر جسم و روح انسان می گذارد. مخصوصا زمانی که شما از آنها بیش از حد استاندارد استفاده کنید. در این مطلب سعی شده است شما را با آسیب هایی که این دستگاه ها بر خواب و زندگی روزمره می گذارد آشنا کنیم.

خواب و موبایل

در تحقیقات جدید "دکتر دان سینگل" در زمینه استفاده از سیستم های هوشمند مانند تلفن های همراه ، قبل از خواب و اثرات منفی آن بر بدن انسان آمده است که کاربران دستگاه های دیجیتالی با نگاه کردن به صفحه نمایشگر خود ، به مغز فرمان می دهند که بیدار بمانند زیرا چشمشان در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار می گیرد و "هورمون ملاتونین" تولید نمی کند تا حس خواب آلودگی بوجود آید.

هر شخصی در هنگام خواب به سلول عصبی خود استراحت می دهد اما سلول های پشتیبان باید سمومی را که سلول های عصبی تولید می کنند را پاکسازی کند و اگر هر فرد فقط ۵ ساعت در روز بخوابد این مواد سمی در بدن بیش از ۹۵ درصد افراد باقی می ماند. هر شخص روزانه نیازمند به ۷ تا ۹ ساعت خواب است ، البته گفتنی است عده معدودی از افراد به طور ژنتیکی نیاز به این زمان خواب ندارند.

دکتر دان سیگلدکتر دان سینگل

حال شخصی را در نظر گیرید که با اسمارت فون خود سرگرم است در حالی که صبح زود باید برای رفتن به سر کار آماده شود و زمان کمی را به استراحت می گذراند. قطعا این مساله برای شروع یک روز کاری ، شخص را دچار سردرگمی و تنش خواهد کرد و دیگر علائم منفی مثل کم حافظه بودن ، نیافتن راه حل در برابر مشکلات است و حتی انسولین بدن که تولید کننده متابولیسم است دچار نوسان شده و اشتهای فرد زیاد می شود. نکته اصلی درباره بی خوابی پیدایش یک نوع سم در میان سلول های مغز است که باید آن را جدی گرفت.

زندگی دیجیتالی به سرعت در حال پیشرفت است و این مشکل در سال های اخیر نقش پررنگی پیدا کرده است ، حداقل کار برای داشتن سلامتی تنظیم خواب مفید و خاموش کردن دستگاه های هوشمند در شب و زمان استراحت است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
نظرات
حیدر مختارزاده

عالی است.

قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید