گزارش جدید Speedtest نشان دهنده کاهش سرعت اینترنت ثابت در ایران‎

گزارش جدید Speedtest نشان دهنده کاهش سرعت اینترنت ثابت در ایران‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس جدیدترین گزارشی که توسط اسپیدتست منتشر شده است میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران به‌ ترتیب به 31.67 و 11.66 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

اسپیدتست سایتی است که به طور ماهانه گزارشی در رابطه با سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان و کشورهای مختلف انتشار می‌دهد و اکنون بر اساس جدیدترین گزارش آن که در ماه سپتامبر 2023 منتشر شده سرعت اینترنت ثابت در ایران و همچنین رتبه کشورمان در زمینه اینترنت ثابت و موبایل با روند کاهشی مواجه بوده است.

طبق گزارش اسپیدتست برای ماه سپتامبر 2023 میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در دنیا در مقایسه با گزارش آگوست اسپیدتست روند افزایشی داشته است. میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از 82.76 مگابیت بر ثانیه، به 85.31 مگابیت بر ثانیه و میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان از 43.19 مگابیت بر ثانیه، به 47.82 مگابیت بر ثانیه رسیده و روند افزایشی داشته است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

براساس گزارشی که اسپیدتست برای ماه آگوست منتشر کرده است سرعت اینترنت موبایل افزایش و سرعت اینترنت ثابت در ایران کاهش یافته با این‌ حال رتبه کشورمان هم در اینترنت موبایل و هم در اینترنت ثابت روند کاهش را تجربه کرده است.

سرعت اینترنت موبایل از 31.33 مگابیت گزارش قبلی به 31.67 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته اما رتبه ایران 3 پله کاهش داشته است و حالا در رتبه 75ام جهان قرار دارد.

سرعت اینترنت ثابت در ایران برخلاف اینترنت موبایل کاهش یافته است. سرعت ثابت اینترنت کشورمان از 11.92 مگابیت بر ثانیه که در گزارش قبلی ثبت شده بود به 11.66 مگابیت بر ثانیه رسیده که همین موضوع موجب کاهش یک پله‌ای رتبه کشورمان شده است. حالا ایران در رتبه 153ام فهرست سریع‌ترین اینترنت ثابت جهان قرار دارد.

هنگ‌کنگ جای سنگاپور را در سطح جهانی گرفته است و اکنون توانسته سریع‌ ترین اینترنت ثابت جهان را در اختیار شهروندان خود قرار دهد. میانگین سرعت اینترنت ثابت در هنگ‌کنگ برابر 265.17 مگابیت بر ثانیه است.

به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم سنگاپور با سرعت 295.11 مگابیت بر ثانیه و شیلی با سرعت 246.39 مگابیت بر ثانیه دیده می‌شوند.

امارات در بخش اینترنت موبایل همچنان در صدر فهرست با میانگین سرعت 211.58 مگابیت بر ثانیه قرار دارد. همچنین به ترتیب در رتبه دوم قطر به‌ چشم می‌خورد و شیلی با دو پله صعود در رتبه سوم قرار گرفته است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید