به طور موقت واردات مسافری تلفن همراه از عراق ممنوع شد‎

به طور موقت واردات مسافری تلفن همراه از عراق ممنوع شد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، ثبت گوشی همراه مسافری در ورودی مرزهای عراق هم‌ زمان با فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین به شکل موقت ممنوع شد، لازم به ذکر است این ممنوعیت از 24 مردادماه آغاز شده و تا 25 شهریورماه ادامه خواهد یافت.

از سمت گمرک بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت ثبت تلفن همراه مسافری از مرزهای عراق به طور موقت صادر شده است، این مصوبه در یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی به تصویب رسیده و توسط وزارت کشور شده صادر شده است.

در این بخشنامه از گمرک کشور درخواست شده است تا موضوع ممنوعیت را به واسطه‌ی نصب بنر و… در مبادی ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی کنند.

لازم به ذکر است این موضوع تصمیم جدیدی نیست و سال گذشته هم شاهد ممنوعیت موقت واردات گوشی مسافری از مبدا عراق در ایام اربعین بودیم.

این گونه به نظر می‌رسد که این تصمیم در رابطه با کنترل نرخ ارز و بازار تلفن همراه گرفته شده است و با توجه به حضور ایرانیان بسیاری در مراسم اربعین ورود گوشی مسافری هم می‌تواند درخواست را برای نرخ ارز افزایش دهد و هم بازار تلفن همراه را با سیل تلفن‌های همراهی روبه رو کند که فاقد خدمات پس از فروش و گارانتی می‌باشند.

لازم است زائرانی که قصد حضور در پیاده‌روی اربعین را دارند بیش از پیش مراقب اطلاعات هویتی خود باشند.

در شهریور ماه سال گذشته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز در گفتگو با خبرنگاران این هشدار را داده بود مردم حین خریدن این مدل گوشی‌ها باید مراقب باشند چرا که در زمان پیاده روی اربعین، عده‌ای از سودجویان و کلاهبرداران از اطلاعات هویتی زائران برای رجیستری گوشی‌های قاچاق استفاده می‌کنند: «برخی متخلفین با سو استفاده از اطلاعات هویتی زائران در زمان بازگشت به کشور اقدام به خرید سیم کارت به نام آن‌ها و هچنین اقدام به رجیستری برای گوشی‌های قاچاق می‌کنند. بنابراین لازم است زائرین مراقب اطلاعات هویتی خود در این ایام باشند.» 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید