حفاظت از چشم ها در مقابل صفحات موبایل و کامپیوتر

حفاظت از چشم ها در مقابل صفحات موبایل و کامپیوتر

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، امروزه استفاده از گجت های مختلف یک کار روزمره به حساب می آید و افراد بیشتر وقت خود را به استفاده از ابزارهای هوشمند می گذرانند. حال با توجه به این موضوع استفاده صحیح اهمیت ویژه ای دارد. مخصوصا آسیب هایی که به چشم ، گردن و کمر در هنگام استفاده از این وسایل وارد می شود ، خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد.

محافظت از چشم

روش درست نشستن در هنگام کار با کامپیوتر یکی از کلیدی ترین نکات برای حفظ سلامتی است زیرا نشستن به حالت اشتباه باعث درد گردن و شانه ، خشکی چشم و دید تار می شود. در تحقیقی که در کشور آمریکا صورت گرفته است ، محققان متوجه شده اند که تنها ۲ ساعت استفاده از کامپیوتر باعث مشکلات بینایی می شود و کاربرانی که بیشتر از ۸ ساعت از دستگاه های هوشمند استفاده می کنند دچار خستگی چشم می شوند و این قضیه کاملا مشهود است.

چشم پزشکی


برای حفاظت از چشم ها در برابر سیستم های دیجیتالی تحقیقات زیادی صورت گرفته است که ما سعی کردیم بهترین نکات را در در این مطلب ارائه دهیم.

۱- خرید عینک مخصوص کامپیوتر و صفحات دیجیتال.

۲- نور مانیتور چشم انسان را تسخیر و مانع پلک زدن می کند ، پلک زدن یکی از مهمترین کارها برای سلامتی چشم است.

۳- انجام تکنیک ۲۰-۲۰-۲۰ در طول روز. این تکنیک به این صورت است که در هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به ۲۰ پا (۶ متر) آن طرف تر نگاه کنید تا چشمانتان تحرک لازم را داشته باشد.

۴- صفحه کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه و یا تبلت باید دقیقا پایین سطح چشم قرار گیرد و صفحه دستگاه هوشمند خم باشد.

۵- اگر کف دست خود را روی صفحه مانیتور بگذارید و دستتان به آن برسد بسیار نزدیک به مانیتور خود هستید و حداقل به اندازه طول بازوی دست باید از صفحه مانیتور فاصله داشت.

۶- اگر در پشت زمینه مانیتور از رنگ های تیره مثل خاکستری استفاده شود بهتر است زیرا این رنگ ها کمتر از رنگ های روشن برای چشم مضر است.

۷- تا جایی که امکان دارد از گوشی تلفن همراه هوشمند در موقع تابش نور خورشید استفاده نکنید.

۸- اشعه های صفحه مانیتور با پاک کردن کم می شود.



اگر این نکات ایمنی را به درستی انجام دهید می توانید از چشمان خود مواظبت کنید تا آسیب کمتری به جسم خود وارد کنید.

   
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید