وزیر ارتباطات درحال رایزنی با سامسونگ و هواوی

وزیر ارتباطات درحال رایزنی با سامسونگ و هواوی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، زارع‌پور در صحبت‌های قبلی خود اشاره کرده بود که تنها برخی گوشی‌های اندرویدی موجود در ایران امکان پشتیبانی از تماس تصویری را دارند.

تماس تصویری

وزیر ارتباطات اعلام کرد درحال رایزنی با برخی سازندگان گوشی‌های اندرویدی مثل و هواوی و سامسونگ هستند تا تماس تصویری را فعال کنند. این درحالی است که زارع‌پور در صحبت‌های قبلی خودش، این‌گونه رایزنی را وظیفه وزارت ارتباطات ندانسته بود.

اواخر فروردین‌ماه، به صورت آزمایشی امکان برقراری تماس تصویری بدون نیاز به نصب اپ در یکی از اپراتورها فراهم شد. «عیسی زارع‌پور» در همان زمان اعلام کرد برای راه‌اندازی این سرویس، تولیدکنندگان گوشی باید همکاری لازم را داشته باشند تا قابلیت مکالمه تصویری را فعال نمایند.

عیسی زارع‌پور امروز در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: «درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل هواوی و سامسونگ هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتورها را فعال کنند.»

وی با بیان اینکه تماس تصویری به‌صورت آزمایشی درحال اجرا است، گفت: «تعرفه تماس تصویری را اعلام کردیم.»

زارع‌پور درحالی از رایزنی با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی خبر داد که پیش‌تر و در صحبت‌های گذشته خودش این امر را خارج از حوزه وظایف وزارت ارتباطات دانسته بود:

«با تولیدکنندگان گوشی هم درحال رایزنی هستیم، اما در حوزه کاری ما نیست. از سوی وزارت امور خارجه و وزارت صمت درحال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال کنند.»

موضوع تغییر ساعت‌ها در ویندوزها و در برخی گوشی‌ها مردم را به دردسر انداخته است. وزیر ارتباطات این امر را نیز موضوعی مرتبط با تولیدکنندگان تلفن همراه دانسته بود؛ بنابراین احتمال می‌رود در رایزنی‌ها به موضوع تغییر ساعت‌ها نیز پرداخته شود.

ناگفته نماند کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه ویدئویی (اعم از برون شبکه و درون شبکه) برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی را برابر 150 تومان تعیین کرد.

در ماده 2 این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه اجازه داده شده است تا با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوطه، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و و به کاربران خود ارائه کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید