156 هزار میلیارد ریال بودجه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

156 هزار میلیارد ریال بودجه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس لایحه بودجه 1402 میزان 156 هزار میلیارد ریال بودجه برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به درنظر گرفته شده است.

وزارت ارتباطات

براساس گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1402 را هفتم دی ماه برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان 156 هزار میلیارد ریال بودجه درنظر گرفته شده است. این میزان اعتبار مجموعه‌ای از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای است.

بیشترین بودجه بعد از ستاد وزارت ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد. در این بررسی بخش فضایی مورد توجه قرار نگرفته است.

جدول شماره 7 اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه سیاست‌گذار در لایحه بودجه 1402

بوجه وزارت ارتباطات

قسمتی از لایحه بودجه 1402 در جدول شماره 9 برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال 1402 بودجه‌ای به میزان 2 هزار میلیارد ریال برای گسترش شبکه ملی اطلاعات ازمحل افزایش درآمد پیامک برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درنظر گرفته شده است.

جدول اعتبارات متفرقه انتقال یافته به جداول 7 و 10 ماده واحده 1402 (بخش مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)

بودجه ارتباطات

برای اولین بار تشکیل «صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات» 

در بخش دیگری از ماده واحده لایحه بودجه 1402 برای اولین بار موضوع تشکیل «صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات» مطرح شده است.

در بند س تبصره 7 صنعت، معدن و ارتباطات (بخش دوم احکامی که قابلی دائمی شدن دارند) آمده است:

س – به منظور شتاب بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و ارتقاء و نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی به دولت اجازه داده می‌شود صندوقی تحت عنوان «صندوق توسعه شبکه ملّی اطلاعات»، در سقف پست‌های سازمانی و اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کند.

منابع و اساسنامه این صندوق به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی تدوین و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

الزام ارائه فضای مناسب برای نصب تجهیزات مخابراتی به منظور توسعه شبکه ملی اطلاعات

در بند «د» تبصره 7 موضوع شبکه ملی اطلاعات در دستور کار لایحه بودجه قرار گرفته است.

بر طبق این بند تمامی نهاد‌های عمومی دولتی و غیر دولتی و موسسات موظف شده‌اند فضای مناسبی را در اختیار اپراتور‌های مخابرات به منظور نصب تجهیزات مخابراتی قرار دهند.

در بند «د» تبصره 7 آمده است:

د – به منظور بهره گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اجتمایی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف هستند با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مکان‌ها مورد نیاز، زیرساخت و آبینه‌های مازاد خود از قبیل مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، تیرهای انتقال، مجرا (داکت) ها و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را طبق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار اپراتور‌های مخابراتی قرار دهند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید