تنها 66 درصد جمعیت کل دنیا در سال 2022 اینترنت داشتند

تنها 66 درصد جمعیت کل دنیا در سال 2022 اینترنت داشتند

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در سال 2022 تنها 66 درصد مردم جهان یعنی 5.3 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی داشتند. این رقم در سال 2019 توانست 4.1 میلیارد نفر یعنی 54 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل دهد. باتوجه به گزارشات ارسال شده توسط اتحادیه بین المللی مخابرات رشد با فراگیری کرونا استفاده از اینترنت بیش از 10 درصد بوده و افزایش چشمگیری در این دهه داشته است. کشورهایی که درآمد متوسط و پایین داشتند با رشد 15 درصدی مواجه شدند. این افزایش استفاده از اینترنت به علت قرنطینه بودن افراد و دسترسی به خدمات بوده است. به عنوان مثال با شروع برگزاری کلاس‌های آنلاین، خدمات و خرید آنلاین و همچنین مشاوره آنلاین با پزشک مسلما میزان استفاده از اینترنت بالا می‌رود.

اینترنت 2022

در همین حین اتحادیه بین المللی مخابرات در فصل «چشم انداز پهن باند: امر معمول جدید» گزارشات «تسریع پهن باند برای تحقق واقعیت‌های جدید» را که نتیجه همکاری مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات و یونسکو است را مشاهده و همچنین روندهای جدید اتصال دیجیتال و دسترسی به اینترنت و وضعیت استفاده از آن را در دور بعدی همه‌گیری بررسی کرده است.

سرعت جهانی دسترسی به اینترنت متوسط است

در ژانویه 2019 میزان متوسط سرعت دانلود و آپلود 100 مگابیت در هر ثانیه بوده است و با شروع قرنطینه شدن سراسری از مارس و مه 2020 افزایش پیدا کرده است و در نوامبر 2020 به 140 مگابیت رسید.

سرعت آپلود و دانلود در جهان متوسط می‌باشد

طبق گزارشات داده شده از سمت اتحادیه بین المللی مخابرات اگر در یک خانواده چهار نفره به سرعت دانلود 100 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 35 مگابیت در ثانیه نیاز باشد تا یک فیلم یا ویدئو کنفرانسی پخش شود تنها برای یک نفر سرعت آپلود و دانلود 25 و 5 مگابیت در ثانیه نیاز است. البته ناگفته نماند که برخی از خانواده‌‌ها در میزان سرعت اینترنت دچار مشکل شده بوند که تقریبا 60 درصد از خانوارها درآمد پایین داشتند و در ایالات متحده آمریکا ساکن بودند. آنها گزارش داده‌اند که میزان پهن‌باندشان با وجود همه‌گیری کووید 19 کیفیت بالایی نداشته است. به همین دلیل هم اتحادیه بین المللی مخابرات به نقل از Fcc گفته است که میزان شکایات از سمت سرعت پهن باند در موج اول کرونا 176 درصد افزایش یافته است.

با این حال در سیاست گذاری برخی از کشورها مساله پهن باند بسیار مهم شده است. به عنوان مثال اتحادیه اروپا هدف 100 مگابیت سرعت در هر ثانیه برای همه خانوارهای این منطقه و پوشش سراسری 5G را جزو اهداف خود تا 2030 بیان کرد. در ادامه هم به دسترسی 66 درصدی مردم دنیا به پهن باند اینترنت اشاره و گفته شده است که این ارقام سرعت‌های متوسط در جهان هستند و بیش از نیمی از خانوارها امکان دسترسی به اینترنت خوب و باکیفیت را جهت ارائه و مشاهده ویدئو کنفرانسی ندارند. از سمت دیگر هم تفاوتی آشکار در وضعیت دسترسی گروه‌های پردرآمد و کم درآمد پیش آمده است. همچنین در کشورهایی که درآمد پایین است میزان سرعت پهن باند همراه بیشتر از پهن باند ثابت است. این کشورها شامل خاورمیانه، آفریقای شمالی و جنوب صحرای آفریقا می‌باشد. 

نرم‌افزارهای شبکه یا OTT غوغا می‌کند

نرم افزار‌هایی که بر شبکه یا OTTها در پی روند دیجیتال سازی جامعه خدماتی ارائه می‌دهند توسعه بیشتری پیدا می‌کنند. طبق گزارشات Axon Partners که در مه 2022 منتشر شد برخی پلتفرم‌های ویدئویی، بازی و اجتماعی توانستند بیش از 70 درصد از ترافیک جهانی را به خود اختصاص دهند.

میزان سهم OTTها و خدمات مختلف‌ آنها از ترافیک اینترنت در سال 2021

در ادامه Axon Partners پیش‌بینی می‌کند میزان رشد استفاده از اینترنت متوقف نشود و به طور متوسط استفاده کاربران به صورت ماهانه در سال 20 به 16.2 گیگابایت برسد زیرا این رقم در مقابل رقم 8.5 گیگ 2021 میزان قابل توجه و زیادی است. همچنین اگر بخواهیم به دنبال علت افزایش رشد استفاده از داده باشیم باید گفت که پخش ویدئو آنلاین و باز‌ی‌های آنلاین علت اصلی آن هستند. از سوی دیگر هم دسترسی به اینترنت پرسرعت باعث افزایش فیبر و 5G می‌شود. 

کووید۱۹ تاثیر بسیاری بر پهن باند گذاشته است

بیماری کرونا بر سرعت استفاده از داده و مقرون به صرفه بودن تاثیراتی گذاشته بود. این همه‌گیری نشان داد که چطور میلیون‌ها نفر نمی‌توانند دیگر به اینترنت دسترسی داشته باشند. همه‌گیری کرونا مشکلات دیجیتالی را عمیق‌تر کرده بود و نشان داد که نبود اینترنت باعث محرومیت افراد از خدمات عمومی و آموزشی شده بود. اما دسترسی به اینترنت توانست وضعیت را بهتر کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید