گزارش توسعه ارتباطات روستایی در اردیبهشت 1401

گزارش توسعه ارتباطات روستایی در اردیبهشت 1401

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری ‌اطلاعات گزارشی از اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات توسط اپراتور‌های تلفن همراه از تاریخ 26 تا 31 اردیبهشت ماه 1401 در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

توسعه ارتباطات روستایی

از مجموع 70 روستای بالای 20 خانوار در 13 استان که شامل 4966 خانوار و 17 هزار و 281 نفر جمعیت است، دسترسی 37 روستا به شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، توسط ایرانسل و دسترسی 33 روستا به شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت توسط همراه اول انجام شده است.

روستاهایی که توسط ایرانسل به ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی پیدا کردند به شرح زیر می‌باشد:

یک روستا در استان آذربایجان شرقی، 8 روستا در آذربایجان غربی، 2 روستا در چهارمحال و بختیاری، 6 روستا در خراسان رضوی، 1 روستا در خراسان شمالی، 6 روستا در سیستان و بلوچستان، 7 روستا در کردستان، 1 روستا در کرمان، 1 روستا در گیلان و 4 روستا نیز در استان هرمزگان قرار دارند.

روستاهایی که توسط همراه اول به شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند به شرح زیر می‌باشد:

7 روستا در آذربایجان غربی، 2 روستا در چهارمحال و بختیاری، 3 روستا در خراسان جنوبی، 6 روستا در سیستان و بلوچستان، 5 روستا در فارس، 5 روستا در کردستان، یک روستا در کرمان و 4 روستا در لرستان قرار دارند.

وزیر ارتباطات همچنین بیان کرد: باید به عهدمان در اتصال تمامی روستاهای بالای 20خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال عمل کنیم. کار سختی است و نیاز به حمایت دولت و مجلس و مشارکت مردم داریم. ان‌شاءالله پیش روستاییان عزیز روسفید خواهیم شد و این مسیر ادامه خواهد داشت.

همچنین در گزارش اینستاگرامی پیشین وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات که از آمار اقدامات توسعه‌ی روستایی اپراتورهای ارتباطی در فروردین 1401 منتشر شد، ایرانسل توانسته بود دسترسی برای 22 روستا و همراه اول دسترسی برای 12 روستا از مجموع 36 روستا در 11 استان ایجاد کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید