آمار وضعیت تعداد پسوندهای اینترنتی با دامنه فارسی

آمار وضعیت تعداد پسوندهای اینترنتی با دامنه فارسی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طبق آخرین آمار منتشر شده توسط پژوهشگاه دانش‌های بنیاد  تاکنون 1 میلیون و 479 هزار و 400 دامنه فعال در کشور ثبت شده است که از این تعداد 1 میلیون و 471 هزار و 119 دامنه با پسوند ir می‌باشد. تعداد دامنه‌های ثبت شده در کشور ایران در مقایسه با آمار ابتدای سال 1401 کاهش یافته است.

پسوند دامنه ملی

در کشور ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از مراکز اصلی برای ثبت دامنه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه‌ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد، باید به سایت این مرکز  یا یکی از نمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند.

بیشترین تعداد پسوند ثبت شده در ایران، پسوند ir با 1 میلیون و 471 هزار و 119 دامنه فعال می‌باشد و پس از آن co.ir با 4 هزار و 153 دامنه فعال و ایران با 1 هزار و 561 دامنه فعال قرار دارد.

پسوند ac.ir که مختص دانشگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزشی یا پژوهشی می‌باشد در رتبه چهارم بیشترین تعداد دامنه فعال ثبت شده با 1 هزار و 211 عدد دامنه می‌باشد. پس از آن پسوند id.ir با 651 دامنه است این پسوند فقط برای افراد حقیقی قابل ثبت است و پیشوند id که قبل از ir قرار می‌گیرد مخفف کلمه identification یا هویت است.

تعداد دامنه فعال با پسوند org.ir که مختص سازمانهای و ارگانها است 242 عدد، پسوند sch.ir که برای مدارس، موسسات و سایر سازمانهای آکادمیک تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش است تعداد 238 عدد و پسوند gov.ir که مخصوص بخشهای اداری و سازمانهای دولتی است 198 عدد می‌‍باشد.

پسوند net.ir کمترین میزان دامنه ثبت شده را دارد این پسوند که مخصوص دامنه‌های شرکت‌های ارائه خدمات شبکه است فقط 27 عدد دامنه فعال دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید