400 گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل قطع شد

400 گیگ از ظرفیت اینترنت بین الملل قطع شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، از ساعت 18 روز 14 اسفند ماه، 400 گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌المللی کشور قطع شده است.

قطعی اینترنت

مهدی سالم، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات بیان کرده است ‏بنا به اعلام مرکز عملیات شبکه، 400 گیگ ظرفیت که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شود، از ساعت ۱۸ امروز ۱۴ اسفندماه قطع شده است و با توجه به ‏با توجه به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، وزارت ارتباطات در حال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین المللی است.

پیش از این نیز در اواسط آذر ماه 1400، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کردند با قطعی برخی از کابل دریایی ارتباطات بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که متعلق به شرکت GBI در مسیر جنوب (قطر و امارات) است با قطعی و اختلال همراه بوده است که خرابی این خط فیبرنوری دریایی ترمیم و این 430 گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشت.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با قطعی ایجاد شده از ظرفیت اینترنت بین‌المللی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام توضیح داد: یکی از مسیرهای تامین اینترنت بین الملل که از اوکراین عبور میکنه قطع شده و بخشی از پهنای باند بین الملل کاهش یافته است که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود.

وی در ادامه بیان کرد: این مساله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش بینی کرده بودیم و به دلیل زمان بر بودن تامین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند که این موضوع به سرعت در حال انجام است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تامین اینترنت بین الملل و تامین ظرفیت پشتیبان برای مواقع اینچنینی از سیاستهای دولت مردمی است که به صورت جدی در حال دنبال شدن است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید