کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تصویب شد

کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، ظهر امروز سوم اسفند ماه کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی با حضور و کسب رای مثبت اکثریت اعضا با عنوان « نظام تنظیم مقررات فضای مجازی» تصویب شد.

طرح صیانت

«غلامرضا نوری»، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در صحن علنی مجلس نسبت به برگزاری جلسه کمسیون مشترک طرح صیانت در اثنی بررسی لایحه بودجه 1401 اعتراض کرد. وی با استناد به ماده 83 آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: طبق این ماده در زمان بررسی بودجه در مجلس، هیچ طرح و لایحه‌ای نمی تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: از روز گذشته پیامک‌هایی برای ما ارسال و سفارش شده که در جلسه 45 دقیقه‌‌ای امروز برای تصمیم‌گیری در رابطه با موضوعی چنین مهم آن هم در زمان بررسی لایحه بودجه شرکت کنیم، درحالی‌که در چنین مقطعی تمام حواس ما به بررسی لایحه بودجه معطوف است و نمی‌توانیم در عرض 45 دقیقه در رابطه با طرحی چنین مهم تصمیم‌گیری کنیم.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده اعلام کرد که این موضوع در دستور صحن قرار نگرفته، بلکه دعوتی از جانب یکی از عزیزان انجام شده که این تذکر معطوف به آن است.

پس از صحبت‌های وی «رضا تقی‌پور»، رئیس کمیسیون مشترک با تذکری شفاهی و در رابطه با وقفه پیش‌آمده برای برگزاری جلسه‌ها‌ی طرح صیانت بیان کرد: «متاسفم از اینکه برخی از همکارانم به وظایف خود عمل نکرده و به حق و حقوق نمایندگی آشنا نیستند. از زمان تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با کارشکنی‌های مختلفی روبه‌رو شده‌ایم. عده‌ای از دوستان تلاش کردند تا جلسات کمسیون تشکیل نشود.»

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: «جلسه کمیسیون مشترک برای ارائه گزارش به مردم در خصوص عملکرد کارگروه است. چرا ناراحت هستید که می‌خواهیم به مردم اطلاع‌رسانی کنیم؟ حال که نتوانستید جلسه کمیسیون را با غیبت تعطیل کنید از راه دیگری وارد شده‌اید اما به نتیجه نخواهید رسید. از همه همکاران دعوت می‌کنم در جلسه کمیسیون حضور پیدا کنند.»

وی در پایان افزود: به محض اینکه امکان برگزاری جلسات کمیسیون طرح حمایت از کاربران فضای مجازی مانند سایر کمیسیون‌ها فراهم شود، زمان برگزاری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد و مطابق با روال گذشته، جلسات این کمیسیون به صورت علنی پخش و اعلام عمومی می‌شود.

لازم به ذکر است این طرح نسخه تکمیل شده‌ای از ویرایش 6 دی ماه 1400 طرح حمایت از حقوق کاربران محسوب می‌شود که در مرکز پژوهش‌های مجلس با رفع مغایرت‌های موجود، در قالب 22 ماده نهایی شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید