اتصال 250 روستا به اینترنت پر سرعت ایرانسل

اتصال 250 روستا به اینترنت پر سرعت ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون استان فارس، به نمایندگی از 250 سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در «آیین رونمایی از اتصال 1000 روستای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات» توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در عمارت کلاه‌فرنگی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، به صورت آنلاین افتتاح شد.

اینترنت روستایی

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، طی ارتباط آنلاین با محل سایت ارتباطی ایرانسل و گفت‌وگوی زنده با مهندس مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان فارس، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس را به نمایندگی از 250 سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح کرد.

این سایت، در ادامۀ روند توسعه‌ی ارتباطات پهن‌باند روستایی توسط ایرانسل به بهره‌برداری رسیده و با فناوری LTE-Pro، امکان دسترسی اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت را فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در این مراسم به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از ایرانسل بیان کرد: زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند. ارتباطات، بستر و پیش‌نیاز دسترسی به بسیاری از پیشرفت‌های دیگر است و وقتی ارتباطات بیاید، بقیه مطالبات هم بر این بستر شکل می‌گیرد و مسؤولان موظف به پاسخگویی می‌شوند.

زارع‌ پور فراهم کردن زیرساخت ارتباطی در جای جای ایران اسلامی را از اهداف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات بیان کرد و در صورتی که بودجه‌ی لازم برای این کار در مجلس شورای اسلامی مصوب شود، تا دهه‌ی فجر سال 1401، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور، به شبکه‌ی ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

در پروژه‌ی اتصال این 1000 روستا به شبکه‌ی ملی اطلاعات، علاوه بر ارتقا و تجهیز سایت‌های ارتباطی موجود، 489 سایت جدید نیز راه‌اندازی شده که از این میان، 86 سایت جدید توسط ایرانسل، 23 سایت جدید توسط همراه اول و 380 سایت جدید نیز توسط های‌وب راه‌اندازی شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید