جزئیات واگذاری فرکانس رایتل به همراه اول و ایرانسل

جزئیات واگذاری فرکانس رایتل به همراه اول و ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل در رابطه با فروش فرکانس رایتل به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول بیان کرد اقدامی تحت عنوان فروش فرکانس وجود ندارد و فقط قرارداد انتقال موقت منافع طیف است که انتقال موقت یا اجاره یک قرارداد موقت سه ساله محسوب می‌شود.

فرکانس

مدیر عامل رایتل در رابطه با درآمد رایتل بیان کرد 76 درصد از درآمد این اپراتور از محل عملیات و سرویس‌ها است و 24 درصد آن متعلق به اجاره فرکانس می‌باشد وی به این نکته نیز اشاره کرد که رشد درآمد در حوزه‌ عملیاتی در سال گذشته 40 درصد و رشد اجاره‌ فرکانس‌ 18 درصد بوده است.

مدت زمان قرارداد رایتل با دو اپراتور ایرانسل و همراه اول

یاسر رضاخواه در رابطه با مدت زمان قرارداد رایتل با دو اپراتور ایرانسل و همراه اول نیز اعلام کرد دو سال از مدت قرار داد رایتل با اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول گذشته است و این قرار داد با همراه اول در پایان شهریور سال 1401 و با ایرانسل پایان آذر ماه سال 1401 به اتمام می‌رسد.

مدیر عامل رایتل در رابطه با به اشتراک گذاشتن زیر ساخت‌ها توسط اپراتور‌ها اظهار کرد: « این قرارداد، منحصر به رایتل نیست. یعنی اپراتورهای زیادی در کشورهای مختلف هستند که زیرساخت‌ خود را به اشتراک می‌گذارند. به راحتی می‌شود با یک جستجوی ساده در اینترنت این اشتراک‌گذاری امکانات را در اپراتورها موردنظر قرار داد. اغلب اپراتورها از سایت مخابراتی گرفته تا کل شبکه رادیو یا قسمتی از شبکه خود را به اشتراک می‌گذارند. در کل دنیا این کار را به دلیل منافع اقتصادی انجام می‌دهند. بعضی مواقع توسعه در مناطق کمتر برخوردار برای برخی از اپراتورها چندان به صرفه نیست. یک اپراتور از نظر زیر ساخت در این مناطق رشد می‌کند و زیرساخت را با اپراتور دیگر به اشتراک می‌گذارد.»

افزایش رضایت‌مندی مشترکین از رایتل

مدیر عامل رایتل بیان کرد رضایت‌مندی مشترکین رایتل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و متوسط ترافیک روزانه در شبکه رایتل در آبان 98 از 400 ترابایت در زمان مشابه در آبان 1400 به 1 میلیون و 200 هزار گیگابایت رسیده است که نشان می‌دهد در مدت دو سال ترافیک مشترکین رایتل در شبکه‌ سه برابر شده است.

وی در ادامه در رابطه با تعداد مشترکین فعال رایتل افزود: مشترک اینترنت همراه ما از زیر یک میلیون و ششصد-هفتصدهزار مشترک، امروز به سه میلیون مشترک رسیده است. کل مشترکین اینترنت همراه روزانه و کل مشترکین فعال ماهانه ما درحال حاضر بیش از 5 میلیون است.

رضاخواه در پایان بیان کرد: بسیار محتمل است که تا سال 1404 ما در کشور 160-170 میلیون سیم‌کارت موبایل داشته باشیم. ما انتظار داریم 12 تا 15 درصد این 160-170 میلیون را در شبکه رایتل داشته باشیم. شاید یک عددی نزدیک به بیش از 20 میلیون مشترک باشد. وی همچنین افزود درحال حاضر بیش از 65 درصد ترافیک‌ در شبکه خودمان است و ما امیدواریم تا پایان سال 1404 بالای 95 درصد ترافیک در شبکه خودمان مورد استفاده قرار گیرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید