تاکنون بیش از 1 میلیون 495 هزار دامنه ir ثبت شده است

تاکنون بیش از 1 میلیون 495 هزار دامنه ir ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، تاکنون بیش از 1 میلیون و 504 هزار دامنه فارسی در کشور ثبت شده است که از این تعداد، 1 میلیون و 495 هزار و 740 دامنه با پسوند ir ثبت شده است و بیشترین پسوند دامنه ثبت شده در کشور می‌باشد.

تعداد پسوند

پس از پسوند ir که پسوند ملی ایران و اختصار کلمه ایران می‌باشد و مناسب وب‌سایت‌های ایرانی است، پسوند co.ir با 4 هزار و 136 دامنه دومین پسوندی است که بیشترین دامنه‌ی ثبت شده را دارد این پسوند مخفف Company به معنی شرکت است و مناسب شرکت‌ها و کسب و کارهای آنلاین می‌باشد.

پسوند ایران با 1 هزار 590 دامنه فعال سومین پسوندی است که بیشترین دامنه فعال را دارا می‌باشد. پسوند‌ها به زبان فارسی برای جغرافیای فارسی زبانان تعبیه شده است از دیگر پسوند‌های فارسی می‌توان به پسوند .بازار اشاره کرد که مناسب مشاغل و فروشگاه‌هایی است که در بازار ایران فعال هستند و می‌توانند از این پسوند برای تجارت آنلاین خود استفاده کنند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، با پسوند ac.ir تعداد 1 هزار و 232 دامنه و با پسوند id.ir تعداد 641 دامنه ثبت شده است.

تاکنون با پسوند org.ir تعداد 274 دامنه، پسوند sch.ir تعداد 249 دامنه، پسوند gov.ir تعداد 210 دامنه و با پسوند net.ir تعداد 27 دامنه به ثبت رسیده است.

لازم است هنگام ثبت دامنه با پسوند دلخواه، پسوندی متناسب با حوزه فعالیت اینترنتی و کاربرد آن انتخاب شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید