محکومیت همراه اول و ایرانسل به 13 هزار میلیارد ریال جریمه

محکومیت همراه اول و ایرانسل به 13 هزار میلیارد ریال جریمه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را به 13 هزار میلیارد ریال جریمه محکوم کرد. در تابستان سال گذشته دو اپراتور همراه اول و ایرانسل بدون اطلاع به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اقدام به افزایش تعرفه‌های برخی از بسته‌های اینترنت خود کردند.

جریمه اپراتور

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرد در پرونده تخلف اپراتورهای تلفن همراه در بسته‌های اینترنت، ارجاعی از رگولاتوری اپراتور همراه اول به پرداخت جریمه‌ای معادل 7 هزار و 603 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممهور شدن پروانه واحد آنها به مهر تخلف نوبت اول و اپراتور ایرانسل هم به پرداخت 5 هزار و 407 میلیارد ریال جزای نقدی و ممهور شدن پروانه مهر تخلف نوبت اول محکوم شدند.

اسفنانی در ادامه افزود با توجه به اینکه مردم از این قضیه متضرر شدند امکان پرداخت خسارت به مردم هم باید فراهم شود. وی این رای را قطعی اعلام کرد ولی امکان تجدید نظر وجود دارد و اگر در دیوان عدالت دستور توقف صادر نشود این حکم از همین امروز قابلیت اجرا خواهد داشت.

در تیر ماه سال گذشته پس از افزایش قیمت برخی از بسته‌های اینترنت دو اپراتور ایرانسل و همراه اول اعتراضات زیادی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تغییرات ایجاد شده انجام شد و منجر به واکنش رئیس سازمان تنظیم مقررات شد و این اقدام را غیر منطقی بیان کرد و خواستار بازگشت تعرفه‌ها به صورت قبل شد. ولی از سوی اپراتور‌ها تا حدود یک ماه پاسخی دریافت نشد و تغییری در بسته‌ انجام شدکه خود باعث شکایت رسمی رگولاتوری از دو اپراتور همراه اول و ایرانسل شد. پس از آن محمود واعظی، رئیس دفتر ریاست جمهوری دستور مستقیم تغییرات را اعلام کرد که آن هم به نتیجه‌‍ای نرسید.

اپراتورها همچنان به قیمت‌های تغییر یافته دست نزدند و در نهایت حتی نامه 21 مرداد ماه معاون اول ریاست جمهوری وقت یعنی «اسحاق جهانگیری» که دستور برخورد با شرکت‌های متخلف در زمینه گرانفروشی اینترنت سیار را داده بود هم کار به جایی نبرد. حال پس از یک سال و نیم این موضوع در نهایت در دولت جدید به ثمر رسیده و تعزیرات اقدام به جریمه‌ دو اپراتور کرده و جریمه‌ها اعمال خواهد شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید